Bruun Rasmussen

2011-03-15

Udfordring
Bruun Rasmussen ønskede at få flere kunder til at registrere sig på deres auktionssite samt at øge antallet af bud på auktionsemner med henblik på at øge priserne. De havde desuden et ønske om, at deres varer blev gjort mere synlige på nettet.

Indsigt
På Bruun Rasmussens online auktion-site, kommer op mod 800 nye varer ugentligt på auktion. Auktionerne er tidsbegrænsede, så brugere har kun en kort periode til at byde ind på det et givent emne. Det giver nogle SEO-mæssige udfordringer, da søgemaskinen ikke kan nå at indeksere sitet inden for så kort tid.

Auktionsemnerne er ofte samlerobjekter, og det er typisk dem, og ikke Bruun Rasmussens brand, der driver trafik til sitet. Det er derfor også auktionsemnerne, der er afgørende for antallet af registreringer og bud.

Strategi
Vi valgte en todelt strategi og lod kampagnen køre på bannere og i search. 
Vi lavede dynamiske showcase-bannere for så mange af auktionsemnerne som muligt. For at stimulere målgruppens ”auktionsadrenalin” viste vi ’real time’-bud og en nedtælling til auktionens afslutning i bannerne.

I searchdelen brugte vi en XML-feed-teknolgi, der konverterede den enkelte varesides indhold til ad-groups med tilhørende ad-tekst. Med teknologien kunne vi på ingen tid lokalisere 15-20 relevante keywords for hver aktionsvare. På den måde fik hver vare i løbet af få minutter sin egen ad-group kørende på Google. 

Vi” deep”-linkede til mange tusinde individuelle varer, og med en ”long tail”-strategi fik vi lavet 47.560 keywords med ekstremt lav konkurrence.  

Resultat
I løbet af kampagnen genererede bannerne 820 brugerregistreringer på sitet, og disse brugere afgav 3.401 bud. Via auktionsvarernes ad-groups kom der 290 nye brugere til. De lidt over 1000 nye brugere er af stor værdi for Bruun Rasmussen, idet hver ny kunde har en livstidsværdi på 20.000 kroner.

Kampagnen opnåede 6.215.648 eksponeringer, og heraf blev de 52.560 til klik. Der blev skabt trafik til i alt 6.326 unikke auktionsemner.

Sitets conversion rate gik fra 0,35 procent til 0,6 procent, hvilket er en stigning på 71 procent. Det skabte en Return Of Invest på hele 3900 procent. Vi fik en Click Through Rate på 0,85 procent. 



Awards
Vinder af Effektprisen (søgeord) ved Danish Internet Awards 2009 og shortlistet igen i 2010.

Share:
Facebook LinkedIn Twitter Blogger @