Coca-Cola - Skihotel

2011-09-06

Udfordring
Coca-Cola har en stærk position i forhold til jul og sommer, men om vinteren er det mere vanskeligt at skabe et aftryk i et land uden udprægede vintersportstraditioner. Vi ønskede med kampagnen at give målgruppen en ultimativ oplevelse i vinterperioden og derigennem skabe involvering i brandet og øge brand love.

Indsigt
Teens og Young Adults lever et travlt liv med sport, skole, arbejde, forhold, familie, venner og fester. De er
outgoing, og musik og sport spiller en stor rolle i deres liv. De er ambitiøse og brænder for at få succes med
alt, hvad de foretager sig. Hverdagen opleves derfor ofte som stress og jag, og der kan være brug for et
afbræk fra den daglige trummerum til at lade batterierne op.

Strategi
Med udgangspunkt i ønsket om at skabe ultimative oplevelser og et afbræk fra hverdagens trummerum,
forankrede vi kampagnen ”der hvor det sner” og åbnede et Coca-Cola skihotel i Val Thorens. Vi
skabte et frirum med alle de fedeste skiferieaktiviteter et ungt menneske kan drømme om baseret på
MyCoke porteføljens passion points. Samarbejdet mellem mediapartnere på tværs af kanaler skabte
en udpræget rød tråd baseret på ét og samme budskab, og gjorde kampagnen 100% integreret.

Resultat
Kampagnen var en udpræget succes: 
  • 15,1% øget volumen, 
  • 30% stigning i brand love, 
  • 420.000 kr. PR værdi, 
  • over 100.000 deltagere i konkurrencerne
  • belægningsprocent på hotellet på 97%
Mediapartnernes villighed til at gøre en ekstra indsats øgede andelen af earned media i en hidtil uset grad, og den europæiske business unit overvejer at kopiere det danske koncept til flere andre europæiske markeder.


Share:
Facebook LinkedIn Twitter Blogger @