Syndikeret studie

Børns digitale liv & interesser

Et deep-dive på børn og deres familier: Hvordan ser børns medievaner og hverdagsliv ud anno 2020? Hvem og hvad influerer købsbeslutningerne?

Om studiet

 

Viden om de 3-12 årige:

Der findes ingen opdateret viden om de 3-12 åriges medievaner, digitale liv og hvem og hvordan beslutninger om køb foretages i familien. Samtidig ved vi, at de har en enorm købskraft både indirekte og direkte.

 

Vi oplever mange forespørgsler:

Fra vores kunder er der mange spørgsmål om netop denne aldersgruppe. Det gælder både inden for legetøjsbrands – og butikker, forlystelsesparker, og også andre som har børn som primær eller sekundær målgruppe inden for dagligvarer, tøj og en vifte af oplevelses- og underholdningsbrands. Alle spørger til børns medievaner og indvirkning på købsprocessen i familien.

Derfor tilbyder IUM Insight nu et syndikeret studie, hvor vi spørger vores kunder, hvem der ønsker at vide mere om målgruppen – og inden vi designer hele undersøgelsen spørger vi også jer:

 

Hvad vil du allerhelst vide for at dit brand får mest gavn af studiet?

 

Konceptet

 

Gå sammen med andre:

Vi gør det muligt for flere virksomheder og organisationer at få glæde af de samme indsigter i en målgruppe og viden om en trend.
Ved at gå sammen kan vi tilbyde at holde udgifterne for hver enkelt partner på et niveau, hvor alle kan være med.

 

Aktivering af viden fra studiet:

Hvordan I som partnere efterfølgende aktiverer jeres viden til udvikling af nye koncepter, brandstrategi og medieplanlægning, kan være individuelt. Vi hjælper naturligvis også gerne det enkelte brand med at få indsigterne fra studiet anvendt i jeres strategi.

 

Studiets analysegrundlag:

  • 1.500 interviews med danske børnefamilier

  • 2 x ekspertinterviews om børns digitale liv og trends

  • 8 x kvalitative hjemmebesøg – dybdeinterviews med børn og deres forældre: 4 interviews med 3-7 årige / 4 interviews med 8-12 årige – og deres forældre

Hvad får du som partner?

Investering for dig som partner

De to partnerskaber:

Som partner er der to investeringsrammer (priser er ex moms)

  • Alm. partner kr. 50.000

  • Premium partner – inkl. fire skræddersyede temaer og rapport: kr. 65.000

Værdi og forudsætning:

Gode indsigtsprojekter er omkostningstunge

  • Værdi for syndikeret studie: kr. 275.000 ex moms

  • Forudsætning for realisering: Vi finder 4-5 partnere inden projektstart – deadline ultimo september (forventet tidsramme efterår 2020)

Output for dig som partner

Som almindelig partner:

  • Rapport med analyse og findings af børns medievaner. Herunder de brands og influenter, der påvirker deres digitale liv, interesser og købsproces

  • Playbook med kommunikationstips til stil, tone og andre virkemidler, der appellerer til børn

Som premium partner:

  • Ovenstående samt mulighed for fire skræddersyede spørgsmål, som kun dit brand får præsenteret

Medievaner

Kvantitativ kortlægning med tal og  grafer over medier og brug af disse. Kvalitativ forklaring: Hvad betyder de enkelte medier for børnene og hvordan bruger de dem?

Børns digitale liv

Hvor stor en betydning har digitale platforme og hvor meget tid bruger børnene dér? Hvad synes forældrene om det?

Vi dykker ned i temaer som gaming (fx Fortnite og Roblox), sociale medier (fx TikTok og Snapchat), Youtube – og hvor børnene ellers er.

Brands og rollemodeller

Har børn rollemodeller – og hvad betyder influensers? Hvor gammel er man, når man begynder at interessere sig for det?

Hvilken rolle har brands – både ift. børn og deres forældre? Og hvad siger forældrene til børns rollemodeller – kender de dem?

Interesser & leg

Vis mig dit yndlingslegetøj?

Hvad optager børnene inden for hobbies og leg?

Hvad har coolness faktor og hvorfor?

Hvad påvirker dem? Er der ting, man kan være for gammel eller for ung til?

Familieliv

Hvordan ser familielivet ud anno 2020?

Vi ved at børn har en stor betydning på købsprocessen, så hvordan er beslutnings- og købsdynamikken i familien?

Er der situationer, hvor vi som brands kan spille en større rolle både overfor børn og forældre?

Tre grunde til, at du skal investere i studiet

1

 

Mediestrategi & influencers

Vi sikrer, at du får skabt en mere effektiv mediestrategi via kortlægningen af børns medievaner, hvordan digitale kanaler spiller ind og influencers påvirkning.
Kan dine budskaber styrkes yderligere via influencers/ambassadører, så får du som virksomhed også viden om dette.

2

 

Produkt- og konceptudvikling

Vi giver vores partnere et indblik i børns interesser og leg anno 2020 og klæder jer dermed på til at skabe nye koncepter, der skaber værdi for både børn og deres forældre.
Du får forståelse for, hvordan dine produkter/services kan tappe ind i børns eksisterende interesser i kombination med deres digitale liv.

3

 

Hvordan taler brands til børn?

Det kan være rigtigt svært at tale til børn: Hvordan rammer vi som brand den rette stil, tone og hvad opfattes som humor eller troværdighed i denne målgruppe? Er du en stor international aktør, oplever du måske at den globale brief ikke virker helt i skabet ift. dansk kultur.

Vi klæder vores partnere på til at skabe kommunikation, som taler direkte til børnene og deres forældre.

The team

Troels Beck

Head of Insight & Analytics

Har igennem en årrække rådgivet og udført analyser for både offentlige aktører og virksomheder. Og er i dag leder af IUMs analyseenhed.

Med en dyb forståelse for branding, forretningsudvikling og hvordan analyser kan bruges i begge henseender styrer Troels med sikker hånd den kvantitative del af studiet og sikrer både kvalitet og skarphed i analysen.

Iben Bjerregaard Larsen

Consumer Insight Director

Har stor erfaring med kvalitative studier, hvor fokus har været på børn, børnefamilier og dynamikken mellem dem. Det er der kommet mange spændende indsigter ud af, som både supermarkeder, interesseorganisationer og oplevelsesbrands har brugt i deres forretning.

Med en baggrund i Antropologi og Medievidenskab sikrer Iben at den kvalitative del af brugerstudiet bliver ført ud i livet med stor indføling og etik ift. målgruppen.

Nina Kvindal

Strategic Planner

Som bindeled mellem indsigterne og det mediestrategiske sikrer Nina, at I som partnere får brugt studiet på bedst mulig måde.

Med Ninas strategiske profil kobler hun jeres nuværende position med den viden fra studiet, der peger på jeres fremtidige retning inden for medievalg, produktudvikling og kommunikation.

Kontakt

Har du spørgsmål eller ønsker til studiet, så kontakt os for en uforpligtende snak

Kontakt nu