Syndikeret studie

Børns digitale liv og interesser

Et deep-dive på børn og deres familier: Hvordan ser børns medievaner og hverdagsliv ud anno 2020? Hvem og hvad influerer købsbeslutningerne?

Om studiet

Viden om de 3-12 årige
Der findes ingen opdateret viden om de 3-12 åriges medievaner, digitale liv og hvem og hvordan beslutninger om køb foretages i familien. Samtidig ved vi, at de har en enorm købskraft både indirekte og direkte.

Vi oplever mange forespørgsler

Fra vores kunder er der mange spørgsmål om netop denne aldersgruppe. Det gælder både inden for legetøjsbrands – og butikker, forlystelsesparker, og også andre som har børn som primær eller sekundær målgruppe inden fro dagligvarer, tøj og en vifte af oplevelses- og underholdningsbrands. Alle spørger til børns medievaner og indvirkning på købsprocessen i familien.

Derfor tilbyder IUM Insight nu et syndikeret studie, hvor vi spørger vores kunder, hvem der ønsker at vide mere om målgruppen – og inden vi designer hele undersøgelsen spørger vi også jer:

Hvad vil du allerhelst vide for at dit brand får mest gavn af studiet?

Konceptet: Syndikeret studie

Gå sammen med andre

Vi gør det muligt for flere virksomheder og organisationer at få glæde af de samme indsigter i en målgruppe og viden om en trend.

Ved at gå sammen kan vi tilbyde at holde udgifterne for hver enkelt partner på et niveau, hvor alle kan være med.

Aktivering af viden fra studiet

Hvordan I som partnere efterfølgende aktiverer jeres viden til udvikling af nye koncepter, brandstrategi og medieplanlægning, kan være individuelt.

Vi hjælper naturligvis også gerne det enkelte brand med at få indsigterne fra studiet anvendt i jeres strategi.

Hvad får du som partner?

Studiets analysegrundlag

  • 1.500 interviews med danske børnefamilier
  • 2 x ekspertinterviews om børns digitale liv og trends
  • 8 x kvalitative hjemmebesøg - dybdeinterviews med børn og deres forældre: 4 interviews med 3-7 årige / 4 interviews med 8-12 årige – og deres forældre

Almindelig eller premium partner

Som almindelig partner:

  • Rapport med analyse og findings af børns medievaner. Herunder de brands og influenter, der påvirker deres digitale liv, interesser og købsproces
  • Playbook med kommunikationstips til stil, tone og andre virkemidler, der appellerer til børn

Som premium partner:

  • Ovenstående samt mulighed for fire skræddersyede spørgsmål, som kun dit brand får præsenteret

Medievaner

Kvantitativ kortlægning med tal og  grafer over medier og brug af disse. Kvalitativ forklaring: Hvad betyder de enkelte medier for børnene og hvordan bruger de dem?

Børns digitale liv

Hvor stor en betydning har digitale platforme og hvor meget tid bruger børnene dér? Hvad synes forældrene om det?

Vi dykker ned i temaer som gaming (fx Fortnite og Roblox), sociale medier (fx TikTok og Snapchat), Youtube – og hvor børnene ellers er.

Brands og rollemodeller

Har børn rollemodeller – og hvad betyder influensers? Hvor gammel er man, når man begynder at interessere sig for det?

Hvilken rolle har brands – både ift. børn og deres forældre? Og hvad siger forældrene til børns rollemodeller – kender de dem?

Interesser & leg

Vis mig dit yndlingslegetøj?

Hvad optager børnene inden for hobbies og leg?

Hvad har coolness faktor og hvorfor?

Hvad påvirker dem? Er der ting, man kan være for gammel eller for ung til?

Familieliv

Hvordan ser familielivet ud anno 2020?

Vi ved at børn har en stor betydning på købsprocessen, så hvordan er beslutnings- og købsdynamikken i familien?

Er der situationer, hvor vi som brands kan spille en større rolle både overfor børn og forældre?

Investering for dig som partner

De to partnerskaber

Som partner er der to investeringsrammer (priser er ex moms)

      • Alm. partner kr. 50.000
      • Premium partner – inkl. fire skræddersyede temaer og rapport: kr. 65.000

Værdi og forudsætning
Gode indsigtsprojekter er omkostningstunge og dette studie er ingen undtagelse.

      • Værdi for syndikeret studie: kr. 275.000 ex moms
      • Forudsætning for realisering: Vi finder 4-5 partnere inden projektstart – deadline ultimo august (forventet tidsramme efterår 2020)

Har du spørgsmål eller ønsker til studiet? så kontakt os endelig for en uforpligtende snak!

Kontakt os