google-site-verification: google94279bccb38b09dd.html

De nye lynhurtige 5G forbindelser er godt nyt for reklamebranchen, mener Lasse Clarke Storgaard, der er Managing Director for Mediabrands-enheden Reprise i Norden.

5G kan bl.a. føre til færre downloads af færre adblockere, når mediebrugernes oplevelse af irrelevante reklamer på mobile enheder kan nedbringes til stort set ingenting, siger han til Markedsføring.dk

En stor del af dem, der bruger adblockere i dag, gør det på grund af langsomme load-hastigheder af hjemmesider med mange annoncer, siger Lasse Clarke Storgaard.

Det problem vil blive mindre med 5G, hvor hastigheden forventes at blive op til 100 gange hurtigere end den, vi i dag kender fra det mobile 4G-netværk, vurderer Reprise-direktøren.

24% bruger adblocker

Adblockere downloades typisk af brugere, der ønsker et bedre overblik over en hjemmesides indhold og vil undgå irrelevante reklamer, ifølge AudienceProjects seneste kortlægning. Heraf fremgår det, at ca. 24 procent af danskerne har installeret en adblocker.

”Kodeordene er irrelevante og irriterende reklamer. Med 5G kan annoncører og bureauer i langt højere grad end tidligere målrette budskaber til den enkelte i stedet for at skyde med spredehagl,” siger Lasse Clarke Storgaard til Markedsføring.

Læs mere om, hvad annoncører skal vide om 5G.