https://www.youtube.com/watch?v=YFgn4jqANBk

2019

Tilmeld dig årets retail konference
Den 17. September i København

Tilmeld nu

14 retail brancher

+200 retailers

+30.000 respondenter

4 nordiske lande

Konference:

Fewer Better Retailers

– bliver du en af dem?

Kom til heldags konference den 17. september 2019, når IUM lancerer Retail Buying Study 2019™, hvor vi stiller skarpt på hvad der skal til for at være blandt de stærkeste retailers i fremtiden.

Tilmeld nu

Foreløbig program

KONFERENCENS FOKUSOMRÅDER:

Lancering af

Retail Buying Study 2019

Retail Buying Study 2019 er Nordens største retail analyse med over 30.000 respondenter.

Vi fortæller om udviklingen i købs- og medieadfærd inden for 14 retail brancher samt perspektivere indsigterne til en retail scene med Amazon fuldt integreret. Vi kortlægger den nye ”Path to Purchase” og fokuserer på, hvordan man optimere butikken, sociale medier og e-commerce tilbud til de forskellige generationer af kunder.

Solide og direkte anvendelige indsigter til alle retailers, der vil stå stærkt på den nye retail scene

THE STORE

VISUAL ART STOCKHOLM

Visualt Art Stockholm er Norden førende inden for digital signage, der fokuserer på at optimere butikken digitalt med intelligente software løsninger og ikke bare skærme.
De hjælper blandt andet H&M Globalt, ICA og McDonalds.

FORØGET KUNDESTRØM.
MARIANNE BEDSTED

Marianne har i de seneste 5 år stået i spidsen for Salling Stormagasiner. Hun er idekvinden bag udvikling af Salling Rooftop, som er blevet en attraktion, som har trukket over 1 mio. gæster det første år. Hendes ledende poster indenfor kunst og kultur, giver hende en unik forståelse af, hvad detailbranchen bør notere sig i oplevelsesøkonomien for styrke forbrugernes krav om shoppingoplevelser.

DEN PERFEKTE LOKATION.
HENRIK LIBAK

Henrik grundlagde Libak Retail i 2014, der tilbyder rådgivning og sparring i forhold til kædeetablering og butiksformidling. Han har unik viden om, hvilke krav og udfordringer retailbranchen står overfor i en verden af omnichannel. Henrik har en baggrund som direktør i Dansk Supermarked og 28 års erfaring med at skabe resultater inden for bl.a. forretningsudvikling, ledelse og salg.

THE PHYCOLOGY OF SHOPPING.
DR DIMITRIOS - UK

Dr Dimitrios var den første til at bruge videnskabelig psykologi til at forstå, hvordan forbrugere skaber relationer til brands og hvorfor? Han rådgiver i dag nogle af Verden førende brands som bl.a Sainbury´s, Burberry, Virgin.. Dr Tsivrikos er en af UK´s førende talere, og leverer sine skarpe pointer præcist og underholdende

SOCIAL RETAILING

RETAIL PÅ SOCIALE MEDIER.
REPRISE NORDIC

Sociale mediers betydning inden for retail har aldrig været stærkere viser Retail Buying Study 2019.  Få et overblik over mulighederne på alle relevante kanaler. Facebook, Instagram, Pinterest, Snapchat…

SOCIAL RETAIL STRATEGI

Hør hvordan danske retailers  arbejder med  sociale media strategier for at sikre en unikt position hos deres High Value Audiences og sikre kundestrøm til deres nationale og globale butikker.
Taler annonceres senere.

E-TAIL

KUNDESTRØM TIL E-TAILERS

E-commerce er endnu engang den store vinder i dette års Retail Buying Study . Hør hvordan man kan optimere kundestrøm, og hvordan man kan tage butikkens fordele og anvende på  e-platformen.

Taler annonceres senere.

OMNICHANNEL VINDER

Webroomers og online shoppers dominerer retailscenen. Hør hvordan man som retailer kan kombinere begge kanaler optimalt, og tage en forøget markedsandel.
Taler annonceres senere.

WHAT´S NEXT.
CHRISTIANE VEJLØ

Christiane Vejlø  ser altid frem. Hun vil gives os hendes vurdering af fremtidens digitale retail scene, når mulighederne åbner sig med blandt andet 5G og andre teknologiske muligheder.

14 retail brancher på tværs af Norden

 

Er du en del af studiet? Tjek herunder

Apotekerne
Bilka
Boozt
Coop
Føtex
Helsam
Helsebixen
Helsemin
Københavns lufthavn
Magasin
Matas
Nicehair
Normal
Salling
Sephora
Aubo
Designa Køkken
Elgiganten
Hanstholm Køkken
HTH Køkken
IKEA
Invita
JKE Design
Kvik
Kvänum Kökken
Reform CPH
Svane Køkken
Tvis Køkken
UNO Form
Vordingborg Køkken
Audi
Citroën
Fiat
Ford
Hyundai
Jaguar
Kia
Land Rover
Mitsubishi
Opel
Peugeot
Renault
Skoda
Toyota
Volkswagen
Amazon Arnold
Busck
Bilka
Bog & Idé
BOGhandleren
CDON
Føtex
Gyldendal
Kvickly
Københavns Lufthavn
Magasin
Mofibo
Salling
Saxo
Storytel
10-4.dk
Bauhaus
Bygma
Davidsen
Harald Nyborg
Jem & Fix
Johannes Fog
Lavpristrae.dk
Optimera
Silvan
STARK
thansen
XL Byg
Aldi
Bilka
Coop
Dagli’ Brugsen
Fakta
Føtex
Irma
Kvickly
LIDL
Meny
Nemlig.com
Netto
Rema 1000
Spar
SuperBrugsen
Amazon
Bilka
Coolshop
Coop
Elgiganten
Føtex
HiFi-Klubben
Humac
L’easy
Power
Proshop
Punkt1
Wupti
Amazon
Bilka
Elgiganten
Elsalg
Harald Nyborg
L’easy
Power
Proshop
Punkt1
Skousen
thansen
Whiteaway
Wupti
Bahne
Bilka
BoConcept
Flying Tiger Copenhagen
IDE Møbler
IKEA
Illums Bolighus
Imerco
Inspiration
JYSK
Kop og Kande
Magasin
Salling
Sinnerup
Amazon
Bilka
BR / Toys R Us
Coolshop
Coop
Flying Tiger Copenhagen
Føtex
Kvickly
Legeakademiet.dk
Legekæden
LEGO.com
Lekmer.dk
Lirumlarumleg.dk
Pro Shop
Wish DK
Bilka
BoConcept
Bolia
FDB Møbler
Fritz Hansen
IDE Møbler
IKEA
Illums Bolighus
ILVA
JYSK
My Home
Sengespecialisten
Sengetid
Sinnerup
Sofa
Kompagniet
Amazon
Boozt
Lenson.com
Lensway.dk
Louis Nielsen
Magasin
Nyt Syn
Profil Optik
SmartEyes
Synoptik
Thiele
Zalando
Amazon
Bilka
Boozt
Friluftsland
H&M
Intersport
Løberen
Spejder Sport
Sport 24 Outlet
Sport24
Sportigan
Sportsmaster
UniSport
XXL Sport
Zalando
Amazon
Asos
Boozt
Brandos
ECCO
Ellos
H&M
Kaufmann
Kvickly
Magasin
Røde Kors
Salling
Tøjexperten
Zalando
Zara
Hvad er Retail Buying Study?

Retail er et spørgsmål om tilpasning, hvor dem som bevæger sig til forbrugernes nutidige købsadfærd vinder forbrugernes opmærksomhed. Tilpasningen kræver hurtigere og tydeligere forandringsevne, og vi forventer alle et markant gear skift, når Amazon gør sin fuldbyrdede entre i Norden.

IUM har siden 2011 fulgt udviklingen i retail på kategori og brand-niveau, og vil på ny lancere Retail Buying Study™ analysen, som er den største i Norden med mere end 30.000 respondenter på tværs af 14 retail brancher i Norden.

Retail Buying Study™ er tilgængelig i 11 europæiske markeder, herunder England, Frankrig, Italien, Spanien og Tyskland – det er vigtige lande, ikke mindst fordi e-commerce-giganten Amazon er etableret i de markeder. IUM ligger således inde med unik viden om den markedspåvirkning, som Amazon fører med sig.

Sidste års konference

Vi ved ikke præcis, hvornår e-commerce-kæmpen Amazon vil etablere sig i Danmark med eget distributionscenter. Men vi ved, at det får drastiske konsekvenser for danskernes indkøbsvaner.

På den baggrund var det ikke overraskende, at alle stolerækker var fyldt, da IUM i november 2018 indbød til seminar, hvor Amazon Media var blandt talerne. IUM delte indsigter om, hvorledes Amazons entré vil påvirke vores retail-marked med basis i bureauets Retail Buying Study.

Årets konference Fewer Better Retailers

IUM byder velkommen til en fuld dag i løsningernes tegn. Vi kortlægger udviklingen i købs- og medieadfærd i de Nordiske lande, og vi vil dykke ned i 14 konkrete retailbrancher. Retail Buying Study 2019™ giver konkrete bud på hvad, der skal til for at øge butiksoplevelsen såvel fremme e-commerce.

Vi kommer med konkrete anvisninger på, hvad der er kernen i kommunikationen til Millenials, Gen X og Baby Boomers.
– one message does not fit everybody!

Den 17. september byder vi på indlæg fra ind- og udland,
som giver deres perspektiv på:

  • Optimering af butiksoplevelse og forøget kundestrøm
  • Optimal anvendelse af sociale medier til at bygge brand og drive salg
  • Forbedring af salg og kundeoplevelse ved e-commers og omnichannel

Afsæt en dag til indsigt, inspiration og refleksion

 

STED:

KOSMOPOL
Fiolstræde 44
DK-1171 København K

 

TID:

Tirsdag den 17.  september
Kl 08.30 – 15.30
Tilmeld nu

Du vil løbende blive opdateret
omkring det endelige program..

Mere info

Digitalisering ændrer alle spilleregler

IUM så frem i tiden, da vi grundlagde Retail Buying Study i 2011. Vi erkendte at, at dramatiske forandringer lurede i horisonten. Det var endda før, at Smartphones for alvor satte sine spor.

Detailhandlen er nu påvirket af digital teknologi fra to fronter:  Vi har en gennemgribende digitalisering af medier og samhandel, samtidig med at kundernes magt er helt forandret. Forbrugerne taler nu konstant indbyrdes om deres indkøb via sociale medier, fotograferer dem og anbefaler.

Hent en smagsprøve på Retail Buying Study

Kontakt

Vil du vide mere?

Vi opdaterer løbende vores Retail Buying Study. Efter hver udgivelse bliver analysen større, bredere og dybere, hvilket alle brands kan tage brug af. Lige nu planlægger vi 2019-udgaven.

Hvis du vil være sikker på at være med i den nye udgave, så kontakt strategisk direktør Jan Sørensen herunder.