Danskerne benytter sig af mange forskellige streamingtilbud, når de selv skal bestemme, hvilke film, serier og andre programmer skal rulle over skærmen.

Det bekræfter analysevirksomheden Wilkes nyeste markedsdata. Virksomheden specialiserer sig i at overvåge dette hjørne af mediemarkedet, og præsenterede for nylig de nyeste data på den årlige Future TV konference.

Det nye er, at den eksplosive markedsudvikling synes aftaget en smule.

I 2018 står de helt store streamingtjenester – DR TV og Youtube –  stille målt på brugertal. Spørgsmålet melder sig naturligvis, hvor meget fremgang man kan forvente, når de i forvejen ligger meget højt.

Men udviklingen for Netflix er på ingen måde gået i stå. Streaminggiganten fortsætter samme fremgang år for år, konstaterer Head of Media Julie Nygaard, Wilke.

De mest benyttede streamingtjenester 2018 

DR TV = 61% (61)

Youtube = 53% (53)

Netflix = 45 % (41)

TV 2 Play = 21% (21)

Viaplay = 20% (21)

HBO Nordic = 18% (na)

Viafree = 8% (9)

Eurosport Player 2% (0)

DPlay = 2% (3)

Amazon Prime = 1% (2)

Tal er indsamlet i april 2018. Målgruppe 18 år+. Respondenter svarer på, hvilke tjenester de ”bruger”.

I parentes: tal for april 2017

All rights reserved IUM A/S