Carlsberg Group skifter global mediabureaupartner ved årsskiftet.  I Danmark er det Mediabrands med mediabureauet IUM, der overtager ølmærket fra januar.

Carlsberg Group har valgt IPG Mediabrands’ Initiative som det mediabureau, der fremover skal håndtere ølmærkets globale media planlægning og indkøb efter en omfattende udbudsrunde.

I Danmark bliver det Mediabrands’ mediabureau, IUM, der overtager opgaven fra januar 2018.

“Efter en tæt udbudsrunde faldt valget på Initiative (IUM i Danmark) bl.a. på baggrund af bureauets ekspertise indenfor mediaplanlægning og indkøb, unikke værktøjer, digitale kompetencer, transparens og kemi.  Vi takker vores tidligere samarbejdspartnere hos OMD, og alle der deltog i udbudsrunden”, siger Global Media Director Daria Rasmussen, Carlsberg.

”Vi er rigtig glade for det nye samarbejde med Carlsberg, som er et af verdens stærkeste ølbrands. Særlig set med danske briller er Carlsberg et helt unikt brand at få lejlighed til at arbejde med. De seneste seks måneder har Mediabrands forenet vore kompetencer i 31 markeder med mediastrategi, mediakreativitet og skarpe priser,” siger Søren Als, Managing Partner i IUM.

IUM er mediabureauet i Mediabrands-gruppen, der også tæller Marvelous, Insight, Cadreon, Reprise, MediaPrint, iRetail og Orion.

I Danmark er der ca. 120 ansatte fordelt i København og Aarhus.

All rights reserved IUM A/S