google-site-verification: google94279bccb38b09dd.html

Den stormende teknologiudvikling har ikke alene haft enorm indflydelse på alle aspekter af forbrugernes dagligdag. Nu spreder påvirkningen sig hastigt til at dominere alle forbrugernes kontaktpunkter med medier og brands.

Det var én af nøglekonklusionerne efter CES 2020 konferencen i Las Vegas i uge 1, skriver Adweek.

Consumer Electronics Show, CES, afholdt i Las Vegas, er hvert år mødested for amerikanske, asiatiske og europæiske virksomheder. De præsenterer de nyeste teknologier og produkter og udstikker retningen for, hvordan forbrugernes arbejds-, daglig- og fritidsliv vil forme sig de kommende år

Lanceringen af Apple+ og Disney+ signalerer, at streamingkrigen eskalerer og går ind i sin anden fase, lød det bl.a. fra Las Vegas.

Den kommende short-form video tjeneste, Quibi, vakte bl.a. opmærksomhed på CES med en mobile-native content strategi.

Streamingkrigen spreder sig ud over den traditionelle medieverden. Det blev annonceret, at Amazons Fire TV OS integreres i bagsædeskærme på BMW ‘er og Fiat Chrysler køretøjer. Delta bebudede at de opgraderer deres in-flight entertainment system med mulighed for at streame Deltas egen content, herunder spillefilm, der endnu ikke ligger på andre tjenester.

Hjemmets devices bliver klogere og klogere, og snart vil de kunne håndtere visse opgaver uden at få en konkret ordre. Det kaldes “ambient computing”, som forener computerkraft med predictive analytics, drevet af AI for at forudse brugernes behov og reagere på det. Panasonic and Haier viste smart home koncepter, der anvender “presence detection” teknologi for at afgøre, hvem er i rummet, hvad foretager de sig, og hvilken lyssætning og temperatur har de behov for.

Det siger sig selv, at data privacy og beskyttelse igen spillede en stor rolle på CES. I år kredsede samtalerne sig bl.a. om, hvordan fabrikanter af tyveri-kameraer, ikke alene var med på CES for at vise nye produkter, men også for at tale om deres nye privacy dashboard feature.

Fremfor at skælde ud på digital marketing er vejen frem, at sikre en datahåndtering og praksis, så det tilfører forbrugerne værdi, men uden udnyttelse og manipulation, lød det.