Mediebranchen har altid ændret sig, og mediabureauer er ikke uvant med, at de skal følge med medieverdens bevægelser, men de senere år løber tech-udviklingen stærkt.

Det sagde europæisk CEO Caroline Foster Kenny, Mediabrands, (foto) i dag under en debat på ”The Digital Marketing Exposition and Conference” (dmexco) i Köln.

”Vi er vant til forandring, men de senere år har vi nået et punkt i udviklingen, hvor mediabureauer nu skal agere hurtigere for at fastholde en værdifuld rolle hos vore kunder ,” konstaterer hun under en debatsession med titlen ”Agency Model of the Future”.

Mediabrands er en global bureaugruppe, men agile nok at til at reagere på nye betingelser. Gruppen har længe arbejdet med at fremtidssikre sin forretningsmodel og skærpe fokus på fleksibilitet, forklarer hun.

Dialog om tech, it og produkter
Overskriften for de eskalerende forandringer er selvsagt ny teknologi. Det er den digitale faktor, der hastigt ændrer betingelserne for kundernes egen forretning og deres relation til mediabureauet – og dermed for bureauernes forretningsmodel.

”Når vore kunders forretningsmodel ændrer karakter som følge af ny teknologi, så må vi være klar til at følge trop. Hos Mediabrands er vi i fuld gang med at udvide dialogen med kunderne.  Vi bevæger os fra rene marketing samtaler, til en dialog om kundens samlede vækststrategi, der indbefatter både teknologi, IT og kundens produktudvikling,” siger hun.

Caroline Foster Kenny retter også blikket indad og understreger, at tiden er kommet, hvor bureauerne helt dropper at betragte ”digital” som en separat enhed.

”Alle kunder – uanset bureaurelation i gruppen – kan trække på vores eksperter indenfor mobile, data, social, programmatic og mere,” siger hun.

Om Dmexco
”The Digital Marketing Exposition and Conference” er den digitale økonomis årlige innovative træfpunkt, hvor disruption-fænomenet dissekeres, og morgendagens forretningspotentiale identificeres.
Den omfattende konference afvikles i Köln og er mødested for marketing- og mediefolk, såvel som techies og kreative.

Mediebranchen har altid ændret sig gennem årene, og mediabureauer er ikke uvant med, at de skal følge med medieverdens bevægelser, men de senere år løber tech-udviklingen stærkt.

Det sagde europæisk CEO Caroline Foster Kenny, Mediabrands, (foto) i dag under en debat på ”The Digital Marketing Exposition and Conference” (dmexco) i Köln.

”Vi er vant til forandring, men de senere år har vi nået et punkt i udviklingen, hvor mediabureauer nu skal agere hurtigere for at fastholde en værdifuld rolle hos vore kunder ,” konstaterer hun under en debatsession med titlen ”Agency Model of the Future”.

Mediabrands er en global bureaugruppe, men agile nok at til at reagere på nye betingelser. Gruppen har længe arbejdet med at fremtidssikre sin forretningsmodel og skærpe fokus på fleksibilitet, forklarer hun.

Dialog om tech, it og produkter
Overskriften for de eskalerende forandringer er selvsagt ny teknologi. Det er den digitale faktor, der hastigt ændrer betingelserne for kundernes egen forretning og deres relation til mediabureauet – og dermed for bureauernes forretningsmodel.

”Når vore kunders forretningsmodel ændrer karakter som følge af ny teknologi, så må vi være klar til at følge trop. Hos Mediabrands er vi i fuld gang med at udvide dialogen med kunderne.  Vi bevæger os fra rene marketing samtaler, til en dialog om kundens samlede vækststrategi, der indbefatter både teknologi, IT og kundens produktudvikling,” siger hun.

Caroline Foster Kenny retter også blikket indad og understreger, at tiden er kommet, hvor bureauerne helt dropper at betragte ”digital” som en separat enhed.

”Alle kunder – uanset bureaurelation i gruppen – kan trække på vores eksperter indenfor mobile, data, social, programmatic og mere,” siger hun.

Om Dmexco
”The Digital Marketing Exposition and Conference” er den digitale økonomis årlige innovative træfpunkt, hvor disruption-fænomenet dissekeres, og morgendagens forretningspotentiale identificeres.
Den omfattende konference afvikles i Köln og er mødested for marketing- og mediefolk, såvel som techies og kreative.

All rights reserved IUM A/S