Eurosport: Home of football

Ved hjælp af Intelligent Feed Automation har IUM x REPRISE skabt en kampagne, der har givet tusindvis af nye abonnenter til Eurosport Player og løftet antallet af konverteringer til indeks 320 i forhold til den bedste måned i al tiden inden kampagnen. Til sammenligning med en standard PPC-opsætning, har det automatiserede dynamiske spor leveret over tre gange så mange nye abonnenter ved samme omkostningsniveau. Successen skal således tilskrives det automatiserede setup og klub-specifikke budskaber udover – naturligvis – håndværket, blod, sved og tårer.

Læs mere
Udfordringen

Udfordringen

En streamingtjeneste baseret på sport – særlig fodbold – har en essentiel udfordring; Eurosport har rettigheder til flere forskellige fodboldligaer med mange kampe, men kampenes interesse og tiltrækning svinger meget – næsten fra dag til dag. Den endelige programoversigt ændres dertil løbende og er først fastlagt tæt på spilledagen. Det komplicerer planlægning af annoncebudskaber og placeringer. Derudover skal budskaberne kunne matche en stor mængde af klubbernes hardcore fans.

Løsningen

Løsningen

En dybgående analyse af Eurosports målgruppe afslører, at selvom der er stor interesse for fodbold generelt, så er loyalitet og passion typisk målrettet mod det enkelte hold – ofte lokale hold. På tværs af syv fodboldligaer bygger vi derfor hundredevis af såkaldte “digitale fanklubber” som vi målretter med relevante budskaber, når deres hold spiller. Med afsæt i målgruppeindsigten, matcher vi den store mængde af nye micro audiences med højaktuelle budskaber. Vi udvikler et dynamisk feed indeholdende Eurosports programoversigt, som bliver opdateret i realtid og fungerer som omdrejningspunkt for målretning og timing. Således kan Eurosport tage ejerskab over de præcise micro moments, hvor den enkelte bruger søger streaming muligheder for sit favorithold – på tværs af 7 ligaer, 26 kampe og mere end 50 hold.

Det har været en fornøjelse at samarbejde med Reprise om at automatisere vores digitale marketing program inden for paid search området. Med en stor volumen af ugentlige fodboldkampe på Eurosport Player, har vi optimeret performance ved at automatisere processerne omkring budskaber og targeting på hver enkelt kamp.

Christian NoerCommercial Manager, Eurosport Digital Danmark