google-site-verification: google94279bccb38b09dd.html

Hos IUM tror vi på, at vores praktikanter både kan og skal kunne løfte et stort ansvar, og hos os kan de mange timers teori på studiet endelig få lov at blive brugt i en praktisk og professionel hverdag.

Lige nu søger vi igen ambitiøse og talentfulde marketingkandidater til vores kontor i Aarhus. Her vil du være en integreret del af hverdagen på et full-service mediebureau, og ikke bare lave de samme rutineopgaver om og om igen.

Vi lever af at udvikle og eksekvere marketingstrategier med udgangspunkt i forbrugeradfærd, markedstendenser og de nyeste teknologier. Hos os får du mulighed for at erhverve dig en række af kompetencer på tværs af analyse, strategi, medieplanlægning og datadrevet marketing.

Hvad kan vi tilbyde dig?
Vi bor på toppen af DOKK1 på havnen i Aarhus. Her vil du blive en del af en dynamisk og uformel arbejdsplads, hvor frihed og ansvar går hånd i hånd, og der er rig mulighed for personlig og faglig udvikling.

Hos IUM får du det ansvar, du er villig til at tage og kan bære. Vi forventer noget af vores praktikanter, og vil altid sørge for, at du er klædt ordentligt på til forestående opgaver. Vi prioriterer højt at uddanne og udvikle vores praktikanter til at kunne varetage forskellige typer opgaver, så du får erfaring med de mange discipliner mediebureauer favner som branche. Du kan forvente at få en dyb indsigt i virksomheders marketingudfordringer samt oparbejde en solid forretningsforståelse for nogle af landets største og stærkeste brands.

Hvad kan du komme til arbejde med?
Vi søger to praktikanter, som skal assistere vores Client teams. Du kan komme til at få erfaring med:

  • Strategisk rådgivning for brands i et komplekst og evigt foranderligt medielandskab
  • Kontakt med kunder om brief af kampagne til præsentation af færdigarbejdet mediestrategi
  • Researcharbejde på markeder, målgrupper og tendenser for at kunne udvikle den mest effektive kampagne- eller mediestrategi.
  • Udarbejdelse af kampagner, medieplaner og præsentationer
  • Rapportere og evaluere effekten af kampagnerne, ved brug af Google Analytics, Adform o.l.
  • Sammenhængen mellem og anvendelse af digitale processer såsom programmatic buying, search og social media i en markedsføringsstrategi
  • Kvalitativ dataindsamling som voxpops, interviewdesign og fokusgruppeinterviews

Vi skræddersyr så vidt muligt opgaver til dig, og de vil derfor være præget af dine interesser og kompetencer. Samtidig har vi øje for at opbygge dine erfaringer og profil, så du får mulighed for at differentiere dig som kandidat på jobmarkedet.

Du bliver en del af et ungt og energisk miljø med erfarne kollegaer, som vil stå for din introduktion til branchen og oplæring i de systemer og platforme, vi anvender – vores arbejde er altid baseret på dyb indsigt i forbrugernes vaner, viden om målgruppen og en tæt dialog med mediemarkedet og vores kunder. Vi håber derfor på, at der er plads i din ”erfaringsrygsæk” til masser af praktisk viden om medier og marketing!

Hvem er du og hvad interesserer dig?
Vi forestiller os, at du er i gang med en videregående uddannelse i Digital Design, Informationsvidenskab, Medievidenskab, Virksomhedskommunikation, Marketing eller ITKO. Du må meget gerne være talstærk og have stor interesse for medier, marketing og kommunikationssystemer og generelt social media savy.
Måske har du interesse for eller erfaring med discipliner som brugerdesign, UX reviews, kunderejse-evalueringer eller Facebook Business Manager. Det kan være du driver en succesfuld blog, eller måske har du egen webshop og deraf e-commerce viden og vant til at arbejde med digital marketing?

Vi er på udkig efter et marketingtalent med evnen og interessen til at være nyskabende og opsøge mulighederne med en ”can-do attitude”. Derudover har du et stort engagement og en selvstændig tankegang med plads til en team player ånd.

Sådan søger du
Har du spørgsmål, er du velkommen til at ringe til vores Strategic Planner, Nina Kvindal på 21 81 92 49. Send ansøgning og CV til careerdk@mbww.com og gerne så hurtigt som muligt, da vi holder samtaler løbende.

Vi glæder os til at høre fra dig!

IUM er en del af den internationale bureaugruppe IPG Mediabrands, som har kontorer i 130 lande og beskæftiger 8.500 medarbejdere på verdensplan. Du kan læse mere om os her på IUM.dk og IPGMediabrands.