En sjov event midt ude i virkeligheden er ikke gået af mode i en digital verden. Tværtimod, erfarede The Color Run løbet.

Verdens gladeste 5km løb, The Color Run, stillede for nylig en klar opgave til sit reklamebureau, Marvelous: ”Skab fornyet opmærksomhed omkring vores løb,” lød opgaven.

Løsningen fra Marvelous var at dele billetter ud til nye løbere – men på en noget utraditionel måde.

Forbipasserende folk på Kultorvet i København blev spurgt, om de havde lyst til at få to billetter til løbet.  Det eneste krav var, at de skulle sætte sig ind i ”The Color Box”, invitere en ven, et familiemedlem eller en helt tredje med til løbet – og så trykke på en rød knap.

Deltagerne kom så ud af boksen smukt iført farver, og modtog sine billetter til det farveglade løb, der foregik i Valbyparken 20. maj.

Marvelous’ kampagneevent blev ledsaget af en farverig film, der hurtigt fik gennemslagskraft; filmen fik mere end 100.000 views på Youtube på kun 2 dage.

Ny løbegenre
Det årlige The Color Run kan man rolig kalde en ny genre indenfor kondiløb.
Løbet er for alle, uanset alder og form. Løberne starter klædt i hvidt og afslutter de fem km indsmurt i alle regnbuens farver.

Det handler ikke om at gennemføre hurtigst muligt, men om at løbe så meget, man kan – og om at have det sjovt. The Color Run er mest for sjov, men der er også fokus på at fremme en sund livsstil.

Se filmen her:
https://www.facebook.com/TheColorRunDenmark/videos/663652287157444/

Flere oplysninger hos: Kreativ direktør Cris Anthony Hödar, Marvelous, 30 42 40 00.
Læs om The Color Run her: http://thecolorrun.dk

Læs om Marvelous: http://mrvls.com/

Per Fanefjord Laursen

Author Per Fanefjord Laursen

More posts by Per Fanefjord Laursen

All rights reserved IUM A/S