Forecast 2018: Vi har ikke nået afslutningen på Internettets udviklingsfase, men vi har muligvis nået slutningen på begyndelse af Internettets fremvækst.

Det skriver Mediabrands’ Media Lab; muligvis let inspireret af et klassisk Winston Churchill-citat.

Indtil for nylig var det logisk at tænke på ny teknologi som dets egen industri. Tech var en selvstændig, distinkt størrelse, ligesom underholdningsbranchen eller finansverden. Underholdning og finans påvirker andre brancher med deres produkter og ydelser, men de er blot en af mange påvirkninger af samfundet.

I dag gælder det ikke længere for Tech. De førende tech-fænomener og platforme – Facebook, Amazon, Google og Apple – er i færd med at omforme den globale økonomi. Disse brands influerer og definerer nu alle de brancher, de berører.

Den præmis er udgangspunktet for et sæt tankevækkende forecasts for 2018, som analyseenheden Media Lab har nedfældet. Det handler om de trends, der både driver mediebrugernes opmærksomhed, og disrupter hvorledes vi kommer i dialog med forbrugerne.

Læs mere her om tech-samfundet i 2018, om samfundets og forbrugernes udvikling og om marketing og mediernes rolle.

All rights reserved IUM A/S