Grænsehandel er meget mere end ølpaller

Scandlines har valgt IUM’s søsterbureau, Marvelous, som nyt lead- og fullservice bureau for Bordershop i Danmark og Sverige.

BorderShop er rederiets butikker i anløbshavnene Rostock og Puttgarden og verdens største grænsehandelsbutik.

Valget af Marvelous faldt på plads efter en længere pitch-runde, som strakte sig over flere måneder parallelt i Danmark og Sverige.

”Vi har gennemført en ret omfattende proces for at finde den rette samarbejdspartner, men det var indsatsen værd at gøre forarbejdet grundigt, ” siger Jacob S. Jonsdahl, Retail Marketing Manager, Scandlines Danmark ApS, og uddyber det nye bureauvalg:

”Vi har tidligere især haft en analog, taktisk tilgang til opgaverne. Marvelous er født digitale, og det kan mærkes. De mødte os med faglig passion, energi og vilje, som var lige det, vi behøvede at få som sparring. De vandt os bl.a. ved at opstille en helt anderledes innovativ ”go-to-market” tilgang.”

En generel opgave for Marvelous er at skærpe BorderShops indsats på samtlige digitale touch-points, herunder optimering af kombinationen af content og data, men den analoge del af kundernes customer journey er også et fokusområde.

”BorderShop er midt i en digital transformation.  Vi skal skabe et stort digitalt økosystem sammen med BorderShop, hvor vi ved hjælp af data og indsigter kommer til at kommunikere uhyre målrettet og på kundernes præmisser, ” siger Marvelous-direktør Christian Strand.

En ny fortælling om grænsehandel
Mange danskere tænker på paller med billige øl, når de hører ordet grænsehandel, men det er langt fra tilfældet i nutidens BorderShop butikker, forklarer Jacob Jonsdahl.

”Så én af de kommunikative opgaver, som vi er i gang med, er at skabe en helt anden fortælling om grænsehandel,” siger han.

”En fortælling, der udover data også er informeret af god, gammeldags personlig research,” siger kreativ Creative Director Jesper Grubb, Marvelous.

”Vi tog et par gode, lange ture ned til grænsen, snakkede med alle vi mødte af kunder og ansatte, og sugede indtryk til os. Og det er i høj grad de følelser og historier, som vi nu sætter strøm til”.

Marvelous’ Client Service Director Henrik Seeward uddyber:

”Vi er i gang med en transformation fra taktisk kommunikation til kommunikation, der også skaber opmærksomhed og overbeviser. Scandlines’ BorderShop er en kunde, hvor vi får lejlighed til at demonstrere effekten af vores tilgang med tre kommunikationsniveauer – hero, heart og baseline. Og hvor vi får lov at vise de fulde gevinster af vores digitale ekspertise. ”

All rights reserved IUM A/S