I sensommeren afviklede Mediabrands et nyt stort internt Hackathon. 30 talenter fra de nordiske lande afprøvede over to dage deres forretningsmæssige produktivitet.

Efter en koncentreret arbejdsindsats det meste af natten – om bord en færge fra Helsinki mod Stockholm – stod ét team tilbage som vinderne.

Teamet præsterede den mest helstødte idé, som tilfører kunden – Viking Line – mest værdi, og kan implementeres med det samme, lød bl.a. juryens begrundelse.

Innovativ vitaminkur
Det var anden gang, at Mediabrands gennemførte et stort internt Hackathon.

”Et Hackathon er som at tage en innovativ vitaminkur,” siger CDO Michael Ingemann, Mediabrands, om baggrunden for, at gruppen gentog Hackathon-konceptet i 2017.

Hackathons kan noget, siger Michael Ingemann. Den intensive innovationskur over 48 timer er mere relevant end nogensinde –  og ideel til at udvirke nye ideer, også for virksomheder i reklamebranchen.

Fakta om årets Hackathon
Mediabrands’ nordiske Hackathon 2017 blev gennemført den 31. august og 1. september. Fem grupper konkurrerede om at byde ind med nye løsninger for én kunde.

Det begyndte i Helsinki. Dernæst arbejdede grupperne hele natten ombord på færgen på vej til Stockholm, hvor løsningerne blev pitchet til juryen, og en vinder kåret.

Der var fem grupper, der bestod af i alt 30 unge talenter fra Mediabrands’ bureauer. De kom fra Sverige, Norge, Finland og Danmark.

Mediabrands Hackathon 17

All rights reserved IUM A/S