Holdingselskabet IPG – der står bag Mediabrands-gruppen, inklusive IUM Danmark – leverede i 2019 en organisk vækst i net revenue på 3,3% – et pænt stykke over målet på 2-3%.

I fjerde kvartal 2019 rapporterer IPG en organisk net revenue vækst på 2,9%.

IPG’s CEO Michael Roth siger til Adweek, at han er “meget tilfreds” med holdingselskabets ”stærke performance” både i fjerde kvartal og hele 2019.

Michael Roth fremhæver, at 2019-resultaterne afspejler selskabets rene client-centric tilgang og kvaliteten af IPGs ydelser.

Ifølge Adweek kommer IPG bedre ud af 2019, end konkurrenterne. Publicis oplyste for nyligt, at selskabets organiske vækst faldt med 2,3% i 2019, mens Omnicom voksede med 2,8%.

IPGs mål for 2020 er en organisk vækst i revenue på 3%, oplyser Michael Roth til Adweek.

IPG’s resultater i 2019, der var over forventning, mærkes også på aktiemarkedet, hvor IPG-aktien ifølge Investing.com på det seneste har outperformet WPP, Omnicom, Publicis og Dentsu aktien.