Mathias Funder er ansat som Managing Partner for IUM Aarhus. Han tiltrådte 3. april og får ansvaret for den jyske organisation og forretning, der bor i DOKK1 på havnen.

Han afløste Heine Jørgensen, der i januar tiltrådte jobbet som CEO for IUM Danmark med base i København. Hans jobskifte er led i en organisatorisk forandring, IUM gennemgår for at kunne imødekomme kundernes øgede behov for mere samlet rådgivning.

Mathias kommer til IUM med en ideel baggrund i spændingsfeltet mellem forretning- og marketingstrategi, teknologi, content og ledelse, fra både kunde og bureausiden.

“Vi har brug for de bedste digitale marketing-kompetencer, der samtidig mestrer de traditionelle mediegrupper og forståelsen for, hvordan det spiller sammen på et strategisk niveau. Med ansættelsen af Mathias har vi fået netop dette,” siger CEO for IUM, Heine Jørgensen.

Mathias har arbejdet med marketing og digital udvikling hos LEGO, Just Eat, Dynaudio, eBay og har beskæftiget sig med marketing både lokalt og globalt, samt været kunde hos andre mediabureauer.

Senest kommer han fra en stilling som Managing Director hos mobile-apps bureauet Nodes, hvor han var direktør for kontoret i Aarhus.

Mathias indtræder i IUM’s Managing Partner gruppe, der også tæller Kristian Vejborg, Søren Als, Peter Sevel, Jan Sørensen og Justin Mlynarski.

All rights reserved IUM A/S