IPG Mediabrands i Danmark har den 1. marts 2020 gennemført organisationsændringer i mediegruppen for at styrke den digitale platform.

Lasse Clarke Storgaard er pr. 1. marts 2020 tiltrådt som Chief Digital Officer (CDO) i IUM Danmark. Der er tale om en nyoprettet stilling i IUM, og opgaven kræver en erfaren digital profil med særlig faglig tyngde.

”Lasse har en stærk digital profil, som vi har nydt gavn af i Mediabrands de sidste par år, hvor han har været ansvarlig for vores nordiske digitale performance marketing-enhed Reprise Digital. Nu skal Lasse udfylde en vigtig og central rolle lokalt i Danmark, som IUM’s digitale strategist og interne enabler, så vores løsninger matcher kundernes øgede digitale kompleksitet,” siger Heine Jørgensen, CEO Mediabrands DK.

”Opgaven bliver først og fremmest at tydeliggøre de mange digitale kompetencer, som IUM har i dag og samtidig skærpe IUM’s digitale og forretningsorienterede profil,” siger Lasse Clarke Storgaard og tilføjer: ”Vi har nogle fantastisk spændende kunder i huset, og jeg glæder mig til at hjælpe dem med at implementere deres digitale strategier”.

I spidsen for Kompetence Hub

Martin Kronborg er blevet udnævnt til Managing Director for Digital Platforms & Services, og får dermed lederrollen i gruppens digitale kompetence hub, som omfatter brands (Reprise, Cadreon og ignite) og services inden for digital performance marketing, data og tech, analytics sammen med konsulentydelser ifm. sourcing af digital marketing.

”Martin kom til Mediabrands for 1½ år siden, som MD for sourcing-enheden ignite Nordic. Han har med succes hjulpet store danske virksomheder med at få et større indblik i det digitale marketing-økosystem og udfyldt det hul, der er i markedet for sourcing af digital marketing. Ved at samle alle husets digitale kompetencer under Martin, kan vi i endnu højere grad sikre at vores kunder får lige nøjagtig dén løsning, der passer dem bedst,” siger Heine Jørgensen.

Martin Kronborg supplerer:

”Den digitale kompleksitet øges, og behovet for rådgivning og løsninger på tværs af alle digitale discipliner stiger – derfor er det vigtigt, at vi selv nedbryder siloer og får en mere holistisk tilgang til det digitale,”  siger han.

“I en tid hvor værdien af 3-parts cookies mindskes, og forståelsen for og udnyttelsen af 1-parts data bliver det centrale i kommunikationen med forbrugerne, får vi med samling af vores digitale kompetencer og den globale udrulning af data og tech-løsninger fra opkøbet af Acxiom en unik mulighed for at styrke vores samarbejde med både eksisterende og nye kunder”.

CEO Heine Jørgensen, Mediabrands, glæder sig over det høje kompetence niveau:

”Såvel Lasse som Martin har begge lang erfaring inden for digital marketing og transformation fra bureau- og kundesiden, bl.a. gennem lederstillinger hos eks. Callme og Danske Spil, og det vil vores kunder komme til at nyde endnu større gavn af fremadrettet”, slutter Heine Jørgensen.

IUM er en del af IPG Mediabrands som derudover omfatter reklamebureauet Marvelous, retail- og POS-bureauet MediaPrint og de digitale performance brands Reprise, Cadreon og ignite Nordic. Kundelisten dækker både danske og internationale virksomheder som Carlsberg, Lego, Salling Group, Scandlines, Interdan, Just Eat, Spotify, American Express og Reckitt Benckiser.