Det bliver bureaugruppen IPG Mediabrands, der skal håndtere The Lego Groups verdensomspændende mediaindkøb og rådgive legetøjsgigantens om dens fremtidige mediastrategi.

Lego-koncernen indledte i sommeren 2017 en stor pitcherunde blandt flertallet af de globale mediabureaugrupper. Det er normal procedure med løbende eftersyn af bureauernes arbejde, men det var første gang i 15 år, at legetøjskæmpen gennemførte den helt store sondering blandt samarbejdspartnere.

Valget faldt fredag på IPG Mediabrands’ globale mediabureau Initiative. I Danmark placeres Lego A/S som kunde hos mediabureauet IUM.

Opgaven på tværs af markederne bliver blandt andet at lægge sporet for Lego-brandets videre udfordrende rejse, fra fysisk legetøj til digitale og medieprodukter, der baserer sig på Lego oplevelsen og kulturen. Lego har i år introduceret flere nye platforme for at integrere digitalt og traditionelt legetøj i nye legeprodukter.

LEGO Life er således en digital platform, der skal opmuntre børn til at dele deres lege- og byggeoplevelser. For nylig introducerede virksomheden også platformen LEGO Boost, som kombinerer kodning og traditionel byggeleg.

Elsker Lego til jul
Den nordiske CEO for Mediabrands sidder i København, og her er man særligt glade og stolte over, at et af verdens top-100 brands kommer til huset som kunde.

”Det er altid dejligt at få Lego til jul, men i år er det også et kæmpe klap på skulderen til alle vores internationale kolleger, og lidt af en ære for det danske kontor at få lov at arbejde med et så unikt dansk brand,” siger Nordisk CEO Michael Thim, der sikkert glæder sig ekstra over nyheden – et andet dansk brand med global styrke valgte også for nylig Mediabrands-gruppen, nemlig Carlsberg.

Mediabrands’ IUM begynder med at arbejde med Lego fra januar 2018. 

Yderligere oplysninger: CEO Michael Thim, Mediabrands, 27 22 49 08.

 

Om Mediabrands

IPG Mediabrands er en global bureaugruppe med 8.500 ansatte i 130 lande, der er specialister i marketing, kommunikation, media og teknologi. I Danmark tæller gruppen IUM, Marvelous, Cadreon, MediaPrint, Insight, specialenheden iRetail, m.fl.

 

 

 

All rights reserved IUM A/S