Novellefilmen Walter & Alma, som IUM’s kollegaer hos Marvelous skabte for Microsoft Danmark sidste år, har skovlet priser ind.

Nu føjes endnu en til samlingen: Guld ved Internationalist Awards for Innovation in Media i New York.

Novellefilmen, der har Kim Bodnia og Laura Christensen på rollelisten, er skabt uden produkt og brand – men derimod ud fra ideen om at vise, hvad Office 365-værktøjet kan, i stedet for at fortælle om det – og det krævede et vist mod. På begge sider af bordet.

”Idéen er baseret på en stærk indsigt, en show don’t tell-tilgang og en løsning, der er så bold, som den kan blive, siger Mikkel Stig Christensen, Creative Director hos Marvelous, til Markedsføring.

”Det krævede i den grad mod at tage brand og produkt helt ud af filmen og stole nok på, at filmens skabelse og historierne omkring den i sig selv var bevisførelse nok. Det beviser i min optik, hvor stærk kreativitet er som virkemiddel, og hvor langt du kan komme ved nogle gange at ophæve alle normer og gøre tingene anderledes.

Tidligere har Walter & Alma-kommunikationen vundet flere priser både herhjemme og i udlandet – og både reklamepriser og kortfilm-priser.

Også resultaterne er værd at notere. Ifølge Microsoft og Marvelous skabte filmen og kampagnen inden for det første halve år 14 mio. media impressions og en Return on AdSpend på 368 procent.

All rights reserved IUM A/S