Mediabrands, ignite Nordic og konsulentbureauet Lifted indgår strategisk samarbejde.  Målet er at imødekomme kundernes efterspørgsel på hjælp til marketing- og digital transformation.

Mediabrands Danmark, sourcing-bureauet ignite og Lifted har pr. 1. oktober indgået et strategisk samarbejde for at imødekomme den store efterspørgsel efter strategiske og forretningsmæssige kompetencer fra kunderne og bygge videre på deres respektive stærke positioner i markedet.

Heine Jørgensen, CEO Mediabrands Danmark udtaler:

” Det vi ser hos vores kunder er stor efterspørgsel efter strategiske og forretningsmæssige kompetencer, der kan hjælpe med at sikre den digitale transformation imod den datadrevne, kundecentrerede organisation, der leverer best in class kundeoplevelser” og fortsætter:

”Ved at indgå et strategisk partnerskab med Lifted, får vi sammen en langt større båndbredde, adgang til flere strategiske forretningskonsulenter, der sikrer at vi kan imødekomme denne efterspørgsel. Og her ser vi Lifted som et perfekt match til Mediabrands – kompetencemæssigt, kulturmæssigt og strategisk”.

Det strategiske samarbejde mellem Mediabrands og Lifted har således til formål at accelerere og udbygge Mediabrands kompetencer og kapacitet inden for marketing- og digital transformation. Mediabrands Danmark har siden 2018 hjulpet større danske virksomheder med marketing-transformation via konsulentbureauet ignite, samt ved brug af Mediabrands globale kompetencer inden for data, teknologi og strategi. Kompetencer der bl.a omfatter 2.000 data scientists og 500 Salesforce og Adobe specialister.

Konsulenterne i LIFTED har igennem mere end 20 år rådgivet store virksomheder som f.eks. Danske Bank, Nordea, Nike, IKEA, Google, Dell og en hel række teleselskaber inden for marketing transformation.

CEO Jannik Liedner fortæller:

”Vi ser det som helt oplagt nu at indgå et strategisk partnerskab med Mediabrands – det er som at stille sig på skuldrene af en gigant. Vi kommer til at kunne se længere og nå længere! Med andre ord: Vi bliver sammen langt stærkere og får dermed unikke forudsætninger for at hjælpe store virksomheder med deres digitale transformation – og gøre dem parate til at møde intens international konkurrence, og fortsætter:

”Vi har fulgt Mediabrands udvikling inden for data-, tech- og strategirådgivning og ser en stor sammenhæng mellem vores egne kompetencer og de services Mediabrands og ignite tilbyder, lokalt såvel som globalt. Partnerskabet giver os en unik mulighed for at hjælpe kunder med ikke kun at lægge strategien for, hvordan marketing skal transformeres, men sikre at transformationen også bliver til virkelighed og skaber reel forretningsværdi”.

Martin Kronborg, der var med til at starte ignite og nu er Managing Director for Mediabrands Digital Platforms & Services, er ligeledes begejstret over samarbejdet:

”Med Lifted i huset, får vi ekstremt erfarne seniorkonsulenter, som formår at koble solid forretningsforståelse med evnen til at omsætte strategi til konkrete værdiskabende digitale løsninger” og fortsætter

”Med lanceringen af ignite fik vi for alvor bekræftet vores tese om, at kunderne søger større forståelse af de digitale økosystemer, mere transparens og større forretningsudbytte af deres investeringer i marketingteknologi. Lifted giver os endnu bedre forudsætninger for at hjælpe vores kunder og markedet med disse opgaver, bl.a. ved at sætte vores lokale og globale kompetencer i spil over for vores kunder”.

Lifted er flyttet ind hos Mediabrands pr. 1. oktober, og vil operere som en del af Mediabrands Digital Platforms & Services, men bibeholder deres selvstændighed. LIfteds kunder fortsætter som hidtil, dog nu med mulighed for også at anvende Mediabrands kompetencer, ligesom Mediabrands’ kunder får adgang til Lifted’s kompetencer.

Fakta:

Mediabrands Danmark inkluderer mediebureauet IUM, reklamebureauet Marvelous, in-housing bureauet ignite og de digitale performance marketing kompetencer Reprise og Matterkind, som rådgiver og eksekverer programmatic planning og adressable buying på tværs af display, OLV (online video), search og SoMe.

Mediabrands Danmark er en del af den internationale bureaukoncern Interpublic Group (IPG). IPG er blandt verdens største bureaunetværk og beskæftiger flere end 50.000 medarbejdere i over 130 lande. Organisationens kompetencer strækker sig over et bredt spektrum af bureaubrands og specialistenheder inden for eksempelvis kreativitet, media, digital, native, branding m.m., og i 2019 var IPG det mest vindende netværk til Cannes Lions Festival med 11 Grand Prix Awards.

LIFTED giver virksomheder særlige konkurrencefordele ved at bringe data i spil. Ved hjælp af dyb dataanalyse, kommerciel kreativitet og de nyeste marketingteknologier, sikres styrkede kunderelationer og mere præcise medieinvesteringer.

LIFTED har igennem 10 år hjulpet en lang række markedsledende virksomheder med at planlægge, klargøre og eksekvere digital transformation. Tilgangen er data-drevet og kundecentrisk – og metoderne er gennemprøvede.

Læs mere om teamet, cases og services på www.lifted.dk