Kortfilmen “Walter & Alma” er på shortlisten til de danske The True Awards, der belønner reklamefilm i alle genrer og platforme.

Kortfilmen, som Microsoft har produceret, optræder nu også på to finale shortlister ved de kommende ”Lovie Awards”.

Filmen er nomineret i kategorierne “Integrated Campaigns” og “Comedy”. Derudover har filmen mulighed for at vinde the Peoples’ Choice Award, hvis den tiltrækker stemmer nok.

Det oplyser International Academy of Digital Arts & Sciences og The Lovie Awards til Microsoft og til reklamebureauet bag, Marvelous – der er del af Mediabrands.

Unikt dansk projekt
Microsofts’ filmprojekt er et unikt dansk eksempel på unbranded content, altså film content med hverken brand eller produkt. Den er slutproduktet af en taktisk Microsoft-kampagne, hvor skuespiller/forfatter Thomas Levin i foråret fik til opgave at skrive og instruere sin første kortfilm.

Thomas Levin har tidligere skrevet flere succesfulde teaterstykker og vundet en Reumert for ’årets dramatiker’ samt priser som skuespiller – men han har aldrig instrueret film.

Ikke desto mindre fik han frie hænder til at lave præcis den film, han ville, bistået med sparring fra Marvelous. Eneste krav til produktionen var, at Microsoft Office 365 blev brugt som platform for al planlægning, kommunikation og skrivearbejde.

Resultatet blev filmen ”Walter & Alma” på 29 minutter, der har Kim Bodnia på rollelisten.

Hæder til digital kreativitet
The Lovie Awards er den europæiske søster til de amerikanske Webby Awards.

Ved Lovie Awards uddeles der også hæder til de bedste, kreative arbejder i så forskellige kategorier som websites, internet-video, online-Advertising, mobile & apps og sociale medier.

Over 1.500 digitale arbejder fra 33 lande konkurrerer i år om at blive kåret som de bedste.

Vinderne annonceres den 11. oktober.

Kortfilmen “Walter & Alma” er på shortlisten til de danske The True Awards, der belønner reklamefilm i alle genrer og platforme.

Kortfilmen, som Microsoft har produceret, optræder nu også på to finale shortlister ved de kommende ”Lovie Awards”.

Filmen er nomineret i kategorierne “Integrated Campaigns” og “Comedy”. Derudover har filmen mulighed for at vinde the Peoples’ Choice Award, hvis den tiltrækker stemmer nok. Det oplyser International Academy of Digital Arts & Sciences og The Lovie Awards til Microsoft og til reklamebureauet bag, Marvelous – der er del af Mediabrands.

Unikt dansk projekt
Microsofts’ filmprojekt er et unikt dansk eksempel på unbranded content, altså film content med hverken brand eller produkt. Den er slutproduktet af en taktisk Microsoft-kampagne, hvor skuespiller/forfatter Thomas Levin i foråret fik til opgave at skrive og instruere sin første kortfilm.

Thomas Levin har tidligere skrevet flere succesfulde teaterstykker og vundet en Reumert for ’årets dramatiker’ samt priser som skuespiller – men han har aldrig instrueret film.

Ikke desto mindre fik han frie hænder til at lave præcis den film, han ville, bistået med sparring fra Marvelous. Eneste krav til produktionen var, at Microsoft Office 365 blev brugt som platform for al planlægning, kommunikation og skrivearbejde.

Resultatet blev filmen ”Walter & Alma” på 29 minutter, der har Kim Bodnia på rollelisten.

Hæder til digital kreativitet
The Lovie Awards er den europæiske søster til de amerikanske Webby Awards.

Ved Lovie Awards uddeles der også hæder til de bedste, kreative arbejder i så forskellige kategorier som websites, internet-video, online-Advertising, mobile & apps og sociale medier.

Over 1.500 digitale arbejder fra 33 lande konkurrerer i år om at blive kåret som de bedste.

Vinderne annonceres den 11. oktober.

All rights reserved IUM A/S