Klumme: Tech for techs skyld giver ingen mening

| Nyheder | No Comments
Virksomheder og deres bureauer skal naturligvis holde øje med de nyeste tech-fænomener, men tech for techs skyld giver ingen mening. Af Nordic Chief Digital Officer, Michael Ingemann, Mediabrands/IUM Hvilke teknologier...

IUM på AEA-shortliste med Carlsberg arbejde

| Nyheder | No Comments
IUM er landet på shortliste til en Advertising Effectiveness Award sammen med Yellow Advertising for det fælles arbejde med Carlsbergs udrulning af en Masterbrand strategi. AEA-priserne, som Kreativitet & Kommunikation...

| Nyheder | No Comments
Tilmeld dig nu og bliv klogere på Amazon Tilmeld dig seminar i København her Tilmeld dig seminar i Aarhus her På de to gratis seminarer tilbyder IUM svar på dine spørgsmål. Nogle svar kan du høre...

Tv-mediets digitale udvikling er på rette spor, men….

| Nyheder | No Comments
”Adressable tv” er betegnelsen for flow-tvs digitale produktudvikling. Kort fortalt arbejder tv-selskaberne på at udvikle tv-annoncering fra massekommunikation - til mere én-til-én kommunikation. I 2017 lancerede TV 2 målrettede, databerigede tv-reklamer. TV3-koncernen kom næsten samtidig med...

American Express skifter til IUM i Norden

| Nyheder | No Comments
International nyhed: American Express skifter til IUM i Norden. Efter 20 år hos den samme bureaugruppe, gennemførte American Express for nylig en omfattende pitch-runde. Resultatet blev, at AmEx nu samler al...

Vi holder øje med Facebook Watch – hvorfor?

| Nyheder | No Comments
Det danske reklamemarked holder øje med et nyt, digitalt mediefænomen - Facebook Watch. Spørgsmålet er: Får Facebooks seneste knopskydning vejgreb blandt forbrugere og medier? Af David Ledstrup, Content Strategy Director hos...

Indlæg: Nyt medieforlig – hvad skal annoncører holde øje med?

| Nyheder | No Comments
Der blev indgået et nyt medieforlig før sommerferien, der skal gælde fra 1. januar. Debatten har næsten udelukkende kredset om DR, men der er også kommercielle aspekter i forliget, som...

Klumme: Har du styr på generationerne?

| Nyheder | No Comments
Vi benytter generationsbetegnelser i flæng i disse år, når vi prøver at holde styr på tidens uregerlige trends, fænomener, og især hvordan mennesker tænker og agerer. Af Insight Consultant Daniel...

Fornuftig annoncevækst, men vi er stadig 300 mio. fra 2008-niveau

| Nyheder | No Comments
Annoncørernes investeringer i 2018 bliver ca. 2,6% højere end 2017, hvilket i givet fald er femte år i træk med vækst. Det er 2018-prognosen fra IUM. En 2,6% vækst i...

K&K Index: Tocifret digital vækst fortsætter i 2018

| Nyheder | No Comments
Mediabureauernes samlede medieinvesteringer voksede med fire procent i 1. halvår 2018 og landede på 2,632 mia. kr. 2017-tendensen fortsætter således: Medieindkøbet på TV falder, mens medieindkøbet på de digitale platforme...

Navne: Ny digital spydspids er Rambuk-aktuel

| Nyheder | No Comments
Mediabrands-gruppen foretog i foråret en blød introduktion af gruppens internationale digitale enhed, ”Reprise Digital”, i hele Norden. Mediabrands ansatte Nordic Managing Director Lasse Clarke Storgaard til at stå i spidsen...

Grænsehandel er meget mere end ølpaller

| Nyheder | No Comments
Scandlines har valgt IUM's søsterbureau, Marvelous, som nyt lead- og fullservice bureau for Bordershop i Danmark og Sverige. BorderShop er rederiets butikker i anløbshavnene Rostock og Puttgarden og verdens største grænsehandelsbutik....

Eurosport tredoblede sine konverteringer med Intelligent Feed teknologi

| Nyheder | No Comments
Den relativ nye Mediabrands-enhed, Reprise Digital, introducerer nu det danske annoncemarked til begrebet Intelligent Feed automatisering. Det skete bl.a. på et velbesøgt morgenseminar for annoncører den 30. august. Morgenmødet var særligt henvendt til...

Prognose 18: Dansk annoncevækst over europæisk gennemsnit

| Nyheder | No Comments
Det danske medie- og annoncemarked er i fin form og følger i store træk de nordiske og europæiske markedstrends. Det spår nyeste prognose fra Mediabrands’ globale analyse-enhed, MAGNA, der moniterer...

Nu er der seertal på de højprofilerede streaming-serier

| Nyheder | No Comments
Begejstringen for streamingtjenester og tv-serier har den ulempe, at den til tider tegner et skævt billede af de faktiske forhold i mediebranchen, konkluderer Det Danske Filminstitut. Baggrunden er en analyse,...

IUM Danmark udruller eget retail-studie i Europa

| Nyheder | No Comments
IUM’s globale netværk udruller nu det danskudviklede ”Retail Buying Study” i yderligere fem lande. Forbrugerstudiet Retail Buying Study er dermed tilgængelig i 11 europæiske markeder. Det danske Retail Buying Study...

IUM-undersøgelse: Det skal du vide om de mobile forbrugere

| Nyheder | No Comments
Vi elsker ganske enkelt vores Smartphones - den flade enhed i lommen, der giver os adgang til alt; nyheder, information, dialog, produkter og underholdning. Det viser en ny IUM-undersøgelse, der kortlægger...

Afdæmpet streamingvækst – undtaget Netflix

| Nyheder | No Comments
Danskerne benytter sig af mange forskellige streamingtilbud, når de selv skal bestemme, hvilke film, serier og andre programmer skal rulle over skærmen. Det bekræfter analysevirksomheden Wilkes nyeste markedsdata. Virksomheden specialiserer...

IUM glæder sig over stabil kommerciel tv-sening

| Nyheder | No Comments
Det danske tv-forbrug på kommercielle tv-kanaler har i 2018 genvundet lidt af styrken efter 5-6 år med trinvise fald. Det viser status på de første 4 måneder af 2018, som...

Slikgigant vælger IUM og Marvelous i Norden

| Nyheder | No Comments
Den italienske slikgigant Perfetti van Melle, der er en af verdens største slikfabrikanter, har valgt IUM som nyt nordisk mediabureau og søsterbureauet Marvelous som nordisk content og social media bureau....

IUM deler nyeste viden om mobil-glade forbrugere

| Nyheder | No Comments
IWDK: Årets Internet Week 2018 kredsede om temaet, "People First in the Digital Age", og IUM var i Aarhus for at bidrage til et højt fagligt niveau på to sessions. Den årlige...

Marvelous henter international guldpris for innovation

| Nyheder | No Comments
Novellefilmen Walter & Alma, som IUM’s kollegaer hos Marvelous skabte for Microsoft Danmark sidste år, har skovlet priser ind. Nu føjes endnu en til samlingen: Guld ved Internationalist Awards for...

IUM indsætter ny ledelse i Aarhus

| Nyheder | No Comments
Mathias Funder er ansat som Managing Partner for IUM Aarhus. Han tiltrådte 3. april og får ansvaret for den jyske organisation og forretning, der bor i DOKK1 på havnen. Han...

5 forudsigelser om det danske streamingmarked frem mod 2020

| Nyheder | No Comments
IUM gennemførte i 2017 to detaljerede analyser af det danske streamingmarked. Målet var at afdække hele markedet med fokus på forbrugernes vaner og præferencer. Af Insight Director Thomas Hefting og Insight Consultant Daniel Konstantyner,...

Summary: Det danske streamingmarked 2018

| Nyheder | No Comments
Summary: Det danske streamingmarked er stadig ungt, men det har vokseværk. Det får konsekvenser for det meste af mediemarkedet, viser to store IUM-undersøgelser af hele markedet. Af Insight Director Thomas Hefting...

Forecast: Læs fire nøgletrends i 2018

| Nyheder | No Comments
Forecast 2018: Vi har ikke nået afslutningen på Internettets udviklingsfase, men vi har muligvis nået slutningen på begyndelse af Internettets fremvækst. Det skriver Mediabrands’ Media Lab; muligvis let inspireret af...

Top 25: Her er de mest populære streamingtjenester i Danmark

| Nyheder | No Comments
Det samlede danske streamingmarked er stort og mangfoldigt. Det består af overraskende mange forskellige udbydere, der faktisk bruges, viser to undersøgelser fra IUM Insight. Der er tre førende streamingtjenester –...

Høj reach på Facebok kræver nu mere engagerende indhold

| Nyheder | No Comments
Indlæg: Satiresitet ”Rokokoposten” ærgrede sig for nylig over, at sitet i de senere uger har oplevet et mærkbart fald i rækkevidde på Facebook. Ifølge sitet er Rokokopostens reach på opslag...

MyImage: IUM bedst til dataanalyse, siger annoncører

| Nyheder | No Comments
Annoncørerne udpeger IUM som markedets bedste til at analysere og anvende data, og det harmonerer perfekt med IUM’s ambitioner på området, siger IUM’s nye Managing Partner Kristian Vejborg. Annoncørerne pegede...

IUM Planner på vej til vinter OL

| Nyheder | No Comments
IUM’s Broadcast Planner, Madeleine Dupont, har fået tildelt nogle ekstra fridage de kommende uger. Hun er nemlig på kvindernes curlinghold, der rejser til Sydkorea den 3. februar for at deltage...

CES Vegas: 5G vil ændre forbrugernes liv

| Nyheder | No Comments
5G fører til nye produkter og tjenester, og ændrer forbrugernes arbejds- og dagligliv, lød det fra Las Vegas i januar 2018. Consumer Electronics Show, CES, i Las Vegas, er hvert år...

Ny CEO i spidsen for samlet IUM

| Nyheder | No Comments
IUM ændrer ledelsesstruktur i Danmark pr. den 2. januar 2018. Det betyder, at Heine Jørgensen indtræder som bureauets nye CEO. Det er første gang, at hele IUM er ledet af...

TV-reklame: TV3 i 30 år

| Nyheder | No Comments
Da tv-reklamer kom på danske skærme i slut 80'erne, forandrede de reklamebranchen. Tv-reklamerne medvirkede også afgørende til oprettelsen af de første mediabureauer. Nytårsaften i år runder historien om danske tv-reklamer et nyt skæringspunkt. Nytårsaften kl. 24.00...

Tip og tanker om din næste Influencer kampagne

| Nyheder | No Comments
Samtaler mellem mennesker er det ideelle udgangspunkt, hvis en annoncør vil yde indflydelse over nutidens digitale forbrugere. Af head of social David Ledstrup, Mediabrands Her kommer Influencer Marketing ind i...

Bureauer om 5 år: Data , data, data

| Nyheder | No Comments
Hvordan ser medie- og annoncemarkedet ud om fem år? Sådan lød spørgsmålet fra fagmediet Bureaubiz for nylig til Mediabrands’ CEO Michael Thim.  Det var ikke fremtidsforskning, fagmediet bad om, men...

LEGO Group udpeger IPG Mediabrands som globalt mediabureau

| Nyheder | No Comments
Det bliver bureaugruppen IPG Mediabrands, der skal håndtere The LEGO Groups verdensomspændende mediaindkøb og rådgive legetøjsgigantens om dens fremtidige mediastrategi. LEGO-koncernen indledte i sommeren 2017 en stor pitcherunde blandt flertallet...

Black Friday: Det bør detailhandlen holde øje med i år

| Nyheder | No Comments
Black Friday 2017 falder den 24. november. I år kredser interessen blandt andet om, hvorvidt tilbudsfænomenet topper i år. Af Chief Digital Officer Michael Ingemann, Mediabrands Alle vore data bekræfter,...

Hvilke opgaver skal fremtidens mediabureau løse?

| Nyheder | No Comments
Mediabureauer befinder sig midt i et paradigmeskifte, som ikke er set større, siden de blev dannet. Det skete, da de blev udskilt fra reklamebureauerne for knap 30 år siden, siger...

Helstødt grydeklar idé vandt Hackathon 2017

| Nyheder | No Comments
I sensommeren afviklede Mediabrands et nyt stort internt Hackathon. 30 talenter fra de nordiske lande afprøvede over to dage deres forretningsmæssige produktivitet. Efter en koncentreret arbejdsindsats det meste af natten – om...

Microsoft og Marvelous film tiltrækker faglig opmærksomhed

| Nyheder | No Comments
Kortfilmen "Walter & Alma" er på shortlisten til de danske The True Awards, der belønner reklamefilm i alle genrer og platforme. Kortfilmen, som Microsoft har produceret, optræder nu også på...

De 9 vigtigste indtryk fra DMEXCO 2017

| Nyheder | No Comments
"The Digital Marketing Exposition and Conference” midt i september var mødested for marketing- og mediefolk, såvel som techies og kreative - herunder tre digitale personligheder fra Mediabrands Danmark. Af Christian Evendorff,...

Dear marketer, in a digital world being bold isn’t reckless

| Nyheder | No Comments
The media and technology world is in constant flux. In order to keep up with trends, and keep our clients ahead of the competition, it is crucial that we adopt...

Dit mediabureau skal bidrage til din samlede vækststrategi

| Nyheder | No Comments
Mediebranchen har altid ændret sig, og mediabureauer er ikke uvant med, at de skal følge med medieverdens bevægelser, men de senere år løber tech-udviklingen stærkt. Det sagde europæisk CEO Caroline Foster Kenny,...

Q&A: Vi er annoncørens gatekeeper mod massive datamængder

| Nyheder | No Comments
CEO for UM på den amerikanske vestkyst, Karen Hunt, indbød for nylig det danske Mediabrands-kontor til en samtale om branchens arbejdsbetingelser. Det foregik på hendes kontor i Los Angeles. UM...

Carlsbergs nye danske bureau er IUM

| Nyheder | No Comments
Carlsberg Group skifter global mediabureaupartner ved årsskiftet.  I Danmark er det Mediabrands med mediabureauet IUM, der overtager ølmærket fra januar. Carlsberg Group har valgt IPG Mediabrands’ Initiative som det mediabureau,...

Er seerne i vild flugt væk fra tv-apparatet?

| Nyheder | No Comments
”Seerne flygter fra tv-apparatet”, lød den dramatiske overskrift forleden på et fagmedie. Konklusionen kom fra konsulentvirksomheden Accenture og deres seneste tolkninger af tv-forbruget baseret på globale analyser. Men det er...

Magna: Mobile Ad Spend reach half of Global Digital Sales

| Nyheder | No Comments
Global Overview. Produced by Mediabrands' research unit Magna. Media owners advertising revenues are forecast to grow by +3.7% in 2017, to $504 billion. This is in line with MAGNA’s previous forecast...

Magna-forecast 17: Digital vokser 14 pct. i Norden

| Nyheder | No Comments
Reklameforbruget i de fire nordiske lande ventes at vokse med 4,6 % i 2017. De økonomiske indikatorer er sunde, og Norden står i år til et samlet media spend på ca. 60...

Jubilæum: IUM fylder 25 år

| Nyheder | No Comments
Det er 25 år siden, at IUM kom til verden som resultat af store omvæltninger i reklamebranchen og knopskydninger blandt datidens førende reklamebureauer. At det blev 1992 var ikke tilfældigt....

Wilke: Langt de fleste vil både se flow-tv og streame

| Nyheder | No Comments
Det er ikke enten-eller for de danske tv-husstande, når de vil se tv. De ønsker adgang til at streame levende billeder på livet løs, samtidig med at de beholder muligheden...

IUM 25 år: Flash-back til 1992

| Nyheder | No Comments
Året var 1992. Det år står indprentet i hukommelsen hos mange, også yngre, for det var den mirakuløse sommer, Danmark vandt EM i fodbold. Men 1992 var også et markant...

Her er forårets vigtigste danske medietrends

| Nyheder | No Comments
De digitale reklameinvesteringer vokser fortsat. Væksten estimeres til 10 % i 2017, og den store kategori ”Digital” ventes at tegne sig for 53 % af al media spend i år....

Farverig Marvelous-event hitter på YouTube

| Nyheder | No Comments
En sjov event midt ude i virkeligheden er ikke gået af mode i en digital verden. Tværtimod, erfarede The Color Run løbet. Verdens gladeste 5km løb, The Color Run, stillede...

Forbrugersamtaler udspiller sig på ét device – Smartphonen

| Nyheder | No Comments
IWDK: Kampen om at indgå i samtaler med danske forbrugere er digital, og den udspiller sig i særlig grad på ét device - Smartphonen. Det var oplægget fra David Ledstrup (foto), Head of Social...

Tech er bindeled mellem brands og digitale forbrugere

| Nyheder | No Comments
IWDK: Den sprudlende tech-udvikling er det afgørende forbindelsesled mellem brands og forbrugerne. Marketers søger at fange de digitale forbrugere i de øjeblikke, hvor de er modtagelige for dialog. Men det...

Dansk Supermarked viser vejen til digitale forbrugersamtaler

| Nyheder | No Comments
IWDK: Hvordan opdyrker dagligvarehandlen de ”øjeblikke”, hvor de digitale forbrugere er modtagelige for at høre fra deres supermarked? Det har Dansk Supermarked (Netto, Føtex, Bilka) for nylig udviklet et ambitiøst...

Sådan kommer vi i dialog med de digitale forbrugere

| Nyheder | No Comments
IWDK: Nutidens hyper digitale forbrugere ændrer adfærd og stiller nye krav til deres brands. Det konkluderede director of marketing science, Glen Parker, IPG Mediabrands, onsdag, da han talte på tech-festivalen, ”InternetWeek Denmark” i...

Mediabrands sikrer digital vitaminindsprøjtning

| Nyheder | No Comments
IUM's moderselskab, IPG Mediabrands, har købt majoriteten i det toneangivende finske media- og digitale bureau Virta. Formålet er at styrke hele gruppens tilbud til alle nordiske kunder og imødekomme deres...

IUM skærper profilen på toneangivende tech-festival

| Nyheder | No Comments
IWDK: IUM i Aarhus skærper den faglige profil på det jyske marked i 2017. Bureauet er indtrådt i forårets store tech-festival, ”InternetWeek Denmark”, der udspiller sig i Aarhus og omegn i uge 16....

Kræftens Bekæmpelse fik overvældende respons med strategisk SoMe og film

| Nyheder | No Comments
Kræftens Bekæmpelse introducerede i begyndelsen af 2017 ”e-kvit” kampagnen, der blev et særligt vellykket eksempel på et digitalt rygestopprogram. Kampagnen, der gik i luften februar 2017, valgte en ny strategi, hvor...

Mediabrands styrker gruppens analyse-muskler

| Nyheder | No Comments
Mediabrands skærper gruppens data strategi og styrker research-teamet ”Insight” med tre nye talenter. Thomas Hefting er ansat som ny Insight Director og tiltrådte den 1. marts. Han kommer fra Carlsberg Danmark...

Blog: Ansæt en robot i din kundeservice

| Nyheder | No Comments
Hvordan kan du som annoncør både være tilgængelig, brugbar og en værdifuld samtalepartner med dine kunder?  Ansæt en ”bot” i kundeservice. Af Head of Social David Ledstrup, Marvelous – del...

Her er de digitale trends, du skal kende i 2017

| Nyheder | No Comments
Det er ikke trinvise forandringer, der udfordrer virksomhedens CMO i 2017. Der er snarere tale om en flodbølge af ændrede vilkår og virkemidler, som sætter virksomheder - inklusive marketingdirektøren – under ukendt...

Blog: Sådan rider detailhandlen på den digitale eksplosion

| Nyheder | No Comments
Digital teknologi åbner en ny vrimmel af muligheder og virkemidler for detailhandlen i 2017. Men den afgørende faktor, som detailhandlen skal holde sig for øje, er, at smartphones nu er...

K&K Index: Digitale medier fortsatte vækst i 2016

| Nyheder | No Comments
Den samlede danske medieomsætning ender med en vækst på 2% for 2016. Det svarer til en samlet omsætning på 4.94 mia. kr, skriver Kreativitet & Kommunikation, der producerer indexerne. TV står...

Mediabrands’ lederprofiler indtager “The M List”

| Nyheder | No Comments
To profiler fra Mediabrands-gruppen er i år blevet optaget på The M List, hvor Dansk Markedsføring profilerer de 200 vigtigste personer i reklame- og kommunikationsbranchen. Listen anerkender én gang om året branchens...

Rapport: Forstå vores mangfoldige og individuelle medieforbrug

| Nyheder | No Comments
Danskerne spreder medieforbruget på stadig flere platforme. Der er kæmpe forskel på, hvordan unge og den voksne generation bruger medierne. Det viser DR's store 2016-status på vores medieforbrug. Lederen af DR Medieforskning,...

CES Vegas: Udfold din forretning i Augmented Reality

| Nyheder | No Comments
CES LAS VEGAS: Tech-konferencen satte i uge 1 fuld fokus på den særligt sprudlende innovation indenfor ”Augmented Reality”, og hvad brands kan bruge det til. Mediabrands’ research-enhed, Media Lab, var...

CES Vegas: Gør klar til en helt anden dialog med forbrugerne

| Nyheder | No Comments
CES LAS VEGAS: Digital teknologi åbner stadig flere innovative muligheder for integration og interaktion med forbrugerne i 2017. Det bekræfter Mediabrands’ researchenhed, IPG Media Lab, der var til stede under den...

Status16: Search motor for digitale medieinvesteringer

| Nyheder | No Comments
Der var lidt mere fart på hjulene i 2016, end i 2015, lyder status på året fra IUM’s Managing Partner Peter Sevel. IUM vurderer, at de danske annonceinvesteringer i 2016...

Aarhus-bureauer flytter: Glæder sig til at møde borgerne på Dokk1

| Nyheder | No Comments
Mediabrands i Aarhus - herunder IUM - flytter den 1. januar 2017 i større lokaler og slutter sig til miljøet omkring det helt nye havneprojekt Dokk1. I alt 15 medarbejdere glæder...

Succes med Influencer Marketing: Læs 5 gode tips

| Nyheder | No Comments
Der ligger et spændende potentiale og venter, hvis du kan aktivere de bloggere, Youtube’ere og alle slags social media-aktører, der har indflydelse på dine kunder. Af direktør Henrik Alfheim, Marvelous Norge &...

IUM kan nu kalde sig Google Premium Partner

| Nyheder | No Comments
Google Danmark giver et klap på skulderen til IUM Digital og siger tak for særligt godt samarbejde i 2016. Google har netop tildelt IUM Digital betegnelsen ”Google Premium Partner”, som er...

IUM: Her er Facebooks nye videostrategi

| Nyheder | No Comments
Facebook har længe prioriteret videoklip højt i sine forretningsplaner. Nu sætter den sociale gigant fuld fokus på ”Visual First” = film i flowet. Det bebudede Facebook forleden under et seminar...

Black Friday er et must for annoncørerne

| Nyheder | No Comments
Detailhandlens annoncører kan dårligt tillade sig at stå udenfor Black Friday-festen. Det viser ny analyse fra Mediabrands Insights, der i år har besluttet at kaste ekstra lys på shopping-fænomenet på...

Analyse: 57 % klar til at hamstre julegaver på Black Friday

| Nyheder | No Comments
Omsætningen under Black Friday 2016 slår sandsynligvis rekord. Samtidig tyder alt på, at et godt Black Friday-salg i år skærer toppen af detailhandlens vigtige julesalg. Det viser en ny analyse...

Aarhus: Trekløver sikrer robust kompetenceløft hos IUM

| Nyheder | No Comments
IUM i Aarhus investerer igen i teamets kompetencer og har netop ansat hele tre nye talenter. De indgår nu i et styrket århusiansk team på i alt ni marketingkapaciteter. Jeppe...

Ny seermåling: Godt for tv-mediet – usikre kommercielle konsekvenser

| Nyheder | No Comments
Tv- og annoncemarkedet har længe levet med, at den tv-sening, som Gallup kan måle, er vigende.  Men fra januar 2017 gør tv-selskaberne og Gallup en fælles indsats for at sikre,...

Flere analysemuskler til Mediabrands Insights

| Nyheder | No Comments
Mediabrands’ analyseenhed, Insights, udvider teamet. Enheden har netop ansat Patricia Kjeldsen som senior konsulent. Hun tiltrådte stillingen den 1. november og kommer senest fra et job som senior konsulent hos...

Digital generation holder fast i kommerciel radio

| Nyheder | No Comments
Radio som medie har det ganske godt i 2016.  Mediet har en stærkere position i dag, end nogensinde tidligere i de knap 30 år, der har været sendt reklamefinansieret radio i...

Forecast 2017: Vækst på 1,9 % – digital driver markedet

| Nyheder | No Comments
Det tegner til pæn vækst på annoncemarkedet i 2016 og 2017. Alt inklusive forventes reklameforbruget at blive øget til 15,2 milliarder DKK i 2016, hvilket er en vækst på 1,6...

Bureau inviterer dansk detailhandel til en digital overhaling

| Nyheder | No Comments
Forbrugernes vej fra tanke til indkøb i butikkerne er stærkt påvirket af digitale mekanismer. Det er banebrydende forandringer, der kræver langt mere fokus, mener specialbureau. 60 % af forbrugerne søger...

Hackathon: Moden loyalitetsklub vandt innovationsdyst

| Nyheder | No Comments
Det blev en ”seniorløsning”, der fredag eftermiddag løb med sejren og vandt ”Mediabrands Nordic Hackathon 2016”. Det korte brief til de seks Hackathon-hold lød torsdag morgen: I skal udvikle et...

Hackathon: Ung talent lader innovative løsninger få frit løb

| Nyheder | No Comments
IUM's brand-paraply, Mediabrands, mobiliserer de yngste ansatte i hele Norden for at opdyrke helt nye forretningsløsninger. Det sker under en såkaldt ”Hackathon” event i dagene den 8-9. september 2016. 24 af...

MTG’s nye streamingstrategi går efter annoncekronerne

| Nyheder | No Comments
MTG har netop introduceret sitet "Viafree", der erstatter det tidligere gratis streamingunivers, TV3Play. Et lovende skridt i den videre produktudvikling set med annoncemarkedets øjne, mener IUM. Flere af MTG’s annoncører...

Mediabrands styrker strategisk research

| Nyheder | No Comments
Mediabrands Insights har netop ansat Paw Bæk Hansen som ny Strategisk Planner. Paw Bæk Hansen kommer senest fra et job som Senior Research Strategist hos MediaCom, hvor han havde ansvaret...

Marvelous og LoweFriends bliver til et stort Marvelous

| Nyheder | No Comments
Det digitale reklamebureau Marvelous og reklamebureauet LoweFriends har fusioneret virksomhederne pr. den 1. august 2016. Marvelous, der nu tæller 35 ansatte i København, er det kreative søsterbureau til IUM. “Med fusionen...

Analyse: Blødere digital vækst, print styrtdykker

| Nyheder | No Comments
Annoncemarkedet voksede med sølle én pct. i de første seks måneder af året ift. 2015. Det viser seneste media spend index fra Kreativitet & Kommunikation. Bag den lunkne udvikling i...

K&K Index: Status quo for media spend i 1. halvår

| Nyheder | No Comments
Efter en god start på året ender den samlede danske mediaomsætning med en svag vækst i 1. halvår på 1%, svarende til 2.50 mia. kr. Det skriver brancheforeningen Kreativitet og Kommunikation,...

IUM udvider digital ledelse i Aarhus

| Nyheder | No Comments
IUM skruer op for den digitale kunderådgivning og service for de kunder, der har base i Aarhus-området. Bureauet har ansat Paw Møller Hansen som Head of Digital Accounts. Han får...

Forbrugerne er allerede digitale – nu skal annoncørerne følge trop

| Nyheder | No Comments
INTERVIEW: Den globale digitale annonceomsætning ventes at vokse med 15 pct. i år. Det fremgår af de forecasts, som MAGNA – analysegrenen i Mediabrands - offentligjorde forleden. MAGNAs prognose lyder...

Globale topbrands: Google, Amazon og Samsung

| Nyheder | No Comments
Mediabrands and partners have introduced the new "D100-list", which ranks the 100 most dynamic companies in the world using new world metrics. To construct the D100, over 10,000 consumers were surveyed...

Forecast: Se de globale reklametrends

| Nyheder | No Comments
Prognose: Europæisk reklamevækst på 3,8 pct. I Vesteuropa står media spend i 2016 til en vækst på 3,8 pct. til 100 mia. dollars, godt hjulpet af EM i fodbold. Det fremgår af de omfattende prognoser,...

Klar til programmatic – her er 10 gode råd

| Nyheder | No Comments
”Programmatic” er blandt de digitale discipliner, der vokser hurtigst hos de danske annoncører.  Det er der gode grunde til, men der er også faldgrupper, som kan undgås. Mediabrands' digitale team har samlet ti...

CEO: Mediabrands spreder vingerne

| Nyheder | No Comments
IUM's moderselskab, Mediabrands, fortsætter de forretningsmæssige knopskydninger i flere forskellige retninger. Hele Mediabrands-koncernen, der er aktiv i over 100 markeder, fik for nylig ny global chef, australieren Henry Tajer, der bragte...

K&K: Media spend dykkede 5% i april

| Nyheder | No Comments
Den samlede mediaomsætning faldt med 5% i april sammenlignet med samme periode sidste år. Det viser de nyeste markedsdata fra Kreativitet & Kommunikation, gældende for april og for årets første fire...

Mediabrands lancerer specialbureau: iRetail

| Nyheder | No Comments
Detailhandlens arbejdsbetingelser er under store digitale omvæltninger. Derfor lancerer bureaugruppen Mediabrands nu et nyt specialbureau, ”iRetail”, der samler alle bureaugruppens kompetencer indenfor detailhandel i ét bureau. Mediabrands, der er IUM's...

Mediabrands udpeger ny direktør for gruppens Aarhus-bureauer

| Nyheder | No Comments

IUM’s moderselskab, Mediabrands, har ansat Heine Jørgensen som ny Managing Director for gruppens kontor i Aarhus. Han tiltræder den 2. maj og kommer fra en stilling som kommerciel direktør for…

IUM er image-højdespringer

| Nyheder | No Comments

IUM er rykket hastigt op af listen over de mediabureauer, som annoncørerne samlet set bedømmer som de bedste. Det viser den årlige imageanalyse, MyImage, der produceres af MyResearch og fagmediet…

Medierne får ny digital valuta til maj

| Nyheder | No Comments

Mediebranchen får ny digital valuta den 2. maj, når Danske Medier Research i samarbejde med Gallup lancerer “Dansk Online Index”. Indexet bliver den nye officielle branchemåling for onlinetrafik. Det skriver fagmediet…