IUM ændrer ledelsesstruktur i Danmark pr. den 2. januar 2018.

Det betyder, at Heine Jørgensen indtræder som bureauets nye CEO. Det er første gang, at hele IUM er ledet af egen direktør, siden lanceringen af bureau-paraplyen Mediabrands i 2014.

Heine Jørgensen stiller sig i spidsen for et velfunderet mediabureau. Den nye CEO er således omgivet af et ledelseslag på seks erfarne Managing Partners – herunder en ny chef for Insights og analyse, Kristian Vejborg, der også tiltræder 2. januar.

Dermed står IUM med et af de stærkeste Senior Management teams blandt danske bureauer, som både har erfaring fra kreative bureauer, kunder og medier.

IUM er fortsat del af Mediabrands, der ledes af Nordic CEO Michael Thim.

IUM er central enhed

Den nye ledelseskonstruktion signalerer en naturlig justering af forretning, struktur og strategi til markedets fremtidige behov.

”Vi styrker IUM som den centrale enhed i Mediabrands-paraplyen og som omdrejningspunkt for alle de forskellige ydelser, vi tilbyder kunderne. I den forbindelse omorganiserer vi ledergruppen, så vi bedst muligt imødekommer de kundebehov, som tidens nye fænomener bringer med sig,” siger Michael Thim, CEO for Mediabrands.

Klar selvstændig profil

Fra januar genindtager mediabureauet IUM en selvstændig, skarpere profil på medie- og annoncemarkedet, siger Heine Jørgensen, der privat rykker teltpælene til København i løbet af 1. kvartal.

”Vores bureau-paraply rummer rigtig mange kompetencer, der alle er værdifulde for vore kunder,” siger den nye CEO.

”Ikke desto mindre er det mediabureauet IUM, der favner og behersker alle indsigter i den digitale verdens discipliner og mekanismer – kombineret med solid erfaring med de traditionelle. Vi samler al strategi, planning og digitalt for at forenkle den stigende kompleksitet, som kunderne oplever,” siger han.

Heine Jørgensen har i to år været direktør for Mediabrands i Aarhus. Før da var han kommerciel direktør hos eBay i Danmark. Tidligere har han i en længere årrække udfyldt flere funktioner hos MEC og Maxus.

IUM har kontor i København og Aarhus. Bureauet er dannet i 1992 og er således et af de første mediabureauer i Danmark.

All rights reserved IUM A/S