google-site-verification: google94279bccb38b09dd.html

IUM’s globale netværk har netop offentliggjort den nyeste udgave af netværkets ”Wave X” studie, der grundigt kortlægger globale forbrugerholdninger og medievaner.

Det omfattede studie gennemføres hvert andet år i 80 lande. Det er den 10. udgave af Wave X, der nu udkommer.

Det overliggende Wave-tema i 2019: Befinder vi os i en kulturel krise, der påvirker vores kommunikation til forbrugerne?  Befolkningerne – og forbrugerne – har aldrig været så bevidste om deres forskelligheder som nu.  Mange befolkningsgrupper føler sig mere splittede end tidligere, og det er ofte drevet af de sociale mediers specielle indflydelse.

I Danmark blev Wave-studiet præsenteret fredag morgen (10. maj) under en session på IWDK-konferencen i Aarhus. Tilhørerne blev klogere på, hvilke kulturelle faktorer styrker et brand. Der var også fokus på, hvorledes kontekst spiller en stor rolle for kampagnens succes.

Wave-studiet danner samtidig udgangspunkt for et nyt indlæg på Markedsføring.dk, hvor IUM’s Head of insights, Troels Beck, tolker på folketingsvalget og danskernes medierelationer.

Wave X studiet er dernæst hovedkilden under et miniseminar hos IUM den 23. maj, hvor præmissen er: Alle forbrugere er unikke, og alle situationer er forskellige. Så hvordan sikrer vi, at produkt og brand giver mening for kunden?

Wave X indsigterne er også en væsentlig ingrediens ved en eksklusiv annoncør-event hos Berlingske Medier den 6. juni, arrangeret af IUM og Berlingske Medier.

Er du interesseret i en smagsprøve på, hvad Wave X studiet fortæller os?  Kontakt Head of Insights Troels Beck, IUM, på: troels.beck@ium.dk