I 2014 tog retailkoncernen Dagrofa en stor beslutning. Man ville væk fra mainstream. Derfor nedlagde koncernen alle SuperBest og EuroSPAR butikker og lancerede MENY-kæden.

Den trinvise lancering af de 119 nye MENY-forretninger begyndte i 2015 med et solidt medietryk i ryggen, og et budget der var ca. 30 % højere, end det normale årlige indrykningsbudget.

Medievalget var lige efter bogen med tv, radio og banner på udvalgte online-medier.  Kampagnen talte også landsdækkende avisannoncer og Advertorials med forslag til menuer. Introduktionen af MENY var tilmed en regulær erhvervsnyhed og kastede betydelig redaktionel omtale af sig.

Partners (WDP) var MENYs samarbejdspartner og stod for den kreative udformning af bl.a. reklamefilm, mens planlægning og eksekvering lå i hænderne på Mediabrands-gruppen, fortrinsvis gruppens nye specialbureau, iRetail.

Omsætningen steg mere end 5 % fra introduktionen og resten af 2015, og indtjeningen fulgte med på et ellers fladt dagligvaremarked.

Kampagnen opfyldte også en anden overordnet målsætning. I forhold til Superbest og Eurospar-butikkerne, flyttede MENY markedspositionen på kort tid. MENYs positionering, målt på kvalitet og kundeoplevelse, er nu en ganske anden, end med de gamle brands.

Kilde: Markedsføring

Client
Dagrofa
Project
Introduktion af MENY kæden

Flere informationer: Kontakt direktør Jan Sørensen, iRetail, 60 43 40 34