Den italienske slikgigant Perfetti van Melle, der er en af verdens største slikfabrikanter, har valgt IUM som nyt nordisk mediabureau og søsterbureauet Marvelous som nordisk content og social media bureau.

Det var resultatet efter en omfattende nordisk pitchrunde, som Perfetti van Melle netop har afsluttet.

Søsterbureauerne IUM og Marvelous skal løse opgaver for Perfetti van Melle brands, som Mentos, Frisk, Chupa Chups og Fruittella.

Nordisk marketingchef for Perfetti van Melle, Francesc Serra, siger:

“Gennem hele pitchrunden var vi imponereret over den strategiske indsigt og kreativitet, vi mødte fra alle deltagende bureauer, ” siger Francesc Serra.

“Men IUM udmærkede sig i et stærkt felt og overbeviste vort marketingteam, fordi IUM stillede med solide erfaringer og integration af kreativitet, offline, digital, customer journey og teknologi, kombineret med en vindende strategisk tilgang til opgaven, “ siger han.

IUM’s danske direktør, Heine Jørgensen, er glad for faglig anerkendelse, især fra en meget stor professionel annoncør.

”Det er altid tilfredsstillende at kunne onboarde en kunde, som vælger bureausamarbejde på baggrund af vores strategiske indsigt og digital forståelse. Vi glæder os til at arbejde med Perfetti Van Melle og deres brands,” siger han.

All rights reserved IUM A/S