google-site-verification: google94279bccb38b09dd.html

IUM søger ambitiøse praktikanter til vores kontor i Aarhus, som har lyst til at være en del af hverdagen på et full-service mediebureau til efteråret 2019.

Du får mulighed for at arbejde på tværs af strategi, medieplanlægning og analyse for nogle af landets største og stærkeste brands.

Hvad kan vi tilbyde dig?
Vi bor på toppen af DOKK1 på havnen i Aarhus. Her vil du blive en del af en dynamisk og uformel arbejdsplads, hvor frihed og ansvar går hånd i hånd. Hos IUM får du det ansvar, du er villig til at tage og kan bære, og vi vil så vidt muligt skræddersy opgaverne til dine kompetencer og interesseområder. Der vil være rig mulighed for personlig samt faglig udvikling, da du blandt andet i løbet af praktikperioden vil blive inviteret til at deltage i forskellige interne og eksterne seminarer om mediebranchens udfordringer og muligheder.

Vi forventer noget af vores praktikanter, men vi vil altid sørge for, at du er klædt ordentligt på til forestående opgaver. Vi kan love dig, at det bliver spændende og udfordrende!

Hvad kan du komme til arbejde med?
Vi søger to praktikanter, som skal assistere vores Client teams. I løbet af praktikforløbet vil du få et bredt kendskab til de forskellige discipliner indenfor mediebureaubranchen. Dine opgaver vil derfor være mangeartede og præget af dine interesser og kompetencer.

Du får erfaring med:

  • Strategisk rådgivning til brands i et komplekst og evigt foranderligt medielandskab
  • Kontakt med kunder om brief af kampagne til præsentation af færdigarbejdet mediestrategi
  • Researcharbejde på markeder, målgrupper og tendenser for at kunne udvikle den mest effektive kampagne- eller mediestrategi, f.eks. ved brug af Google insights.
  • Udarbejdelse af kampagne og medieplaner
  • Rapportere og evaluere effekten af kampagnerne, ved brug af Google analytics, Adform og lign.
  • Sammenhængen mellem og anvendelse af digitale processer såsom Programmatic buying, SEO og Social Media i en markedsføringsstrategi
  • Kvalitativ dataindsamling som voxpops, interviewdesign og fokusgruppeinterviews

Du bliver en del af et ungt og energisk miljø med erfarne kollegaer, som vil stå for din introduktion til branchen og oplæring i de værktøjer, der bliver relevante for dit daglige arbejde. Vi håber derfor på, at der er plads i din ”erfaringsrygsæk” til masser af praktisk viden om medier og marketing!

Hvem er du og hvad interesserer dig?
Vi forestiller os, at du er i gang med en videregående uddannelse i eksempelvis Digital Design, Informationsvidenskab, Medievidenskab, Virksomhedskommunikation eller ITKO. Du må meget gerne være talstærk og have stor interesse for medier, marketing og kommunikationssystemer.

Måske har du interesse for eller erfaring med discipliner som brugerdesign, UX reviews, kunderejse-evalueringer eller Facebook Business Manager. Det kan også være du har din egen blog med flere followers og generelt er social media savy, eller måske har du egen webshop og deraf e-commerce viden og vant til at arbejde med digital marketing.

Vi er på udkig efter et marketingtalent med evnen og interessen til at være nyskabende og opsøge mulighederne med en ”can-do attitude”.  Derudover har du et stort engagement, en selvstændig tankegang og et frisk gåpåmod i en verden er hele tiden forandrer sig.

Sådan søger du
Har du spørgsmål, er du velkommen til at ringe til vores Strategic Planner, Nina Kvindal på 21 81 92 49. Send ansøgning og CV til CareerDK@mbww.com og gerne så hurtigt som muligt, da vi holder samtaler løbende.

Vi glæder os til at høre fra dig!

IUM er en del af den internationale bureaugruppe IPG Mediabrands, som har kontorer i 130 lande og beskæftiger 8.500 medarbejdere på verdensplan. Du kan læse mere om os her på IUM.dk og IPGMediabrands.