IUM søger ambitiøse praktikanter til vores kontorer i København og Aarhus, der har lyst til at være en del af hverdagen på et full-service mediebureau til foråret 2019.

Du får mulighed for at arbejde på tværs af strategi, medieplanlægning og analyse for nogle af landets stærkeste brands og virksomheder.

Det tilbyder vi
Vi holder til i Københavns centrum og på toppen af DOKK1 i Aarhus. Her vil du blive en del af en dynamisk og uformel arbejdsplads, hvor frihed og ansvar går hånd i hånd. Hos IUM får du det ansvar, du er villig til at tage og kan bære, og vi vil så vidt muligt skræddersy opgaverne til dine kompetencer og interesseområder.

For de rette kandidater vil der være rig mulighed for personlig og faglig udvikling, og vi vil i løbet af praktikperioden invitere dig til at deltage i seminarer, udarbejde et relevant studie- eller analyseprojekt eller andet, som interesserer dig, styrker din faglighed og har relevans til mediebranchen. Hvad disse aktiviteter skal fokusere på, finder vi ud af sammen med dig.

Vi forventer noget af vores praktikanter, men vi vil altid sørge for, at du er klædt ordentligt på til forestående opgaver. Vi kan love dig, at det bliver spændende og udfordrende.

Hvad brænder du for?
Vi søger to praktikanter, som skal assistere vores Client teams. I løbet af praktikforløbet vil du få et bredt kendskab til de forskellige discipliner indenfor mediebureaubranchen. Dine opgaver vil derfor være mangeartede. Du kan komme til at få erfaring med:

• Rådgivning til kunderne i et komplekst og evigt foranderligt medielandskab
• Kontakt med kunder om brief af kampagne til præsentation af færdigarbejdet mediestrategi
• Researcharbejde på markeder, målgrupper og tendenser for at kunne udvikle den mest effektive kampagne- eller mediestrategi
• Udarbejdelse af kampagne og medieplaner
• Udtænke digitale kampagner samt rapportere og evaluere effekten af kampagnerne.
• Sammenhængen mellem Programmatic, SEO og Social Media
• Sikre at kunden får den bedst mulige, målbare effekt af deres digitale investeringer

Du bliver en del af et ungt og energisk miljø med erfarne kollegaer, som vil stå for din introduktion til branchen og oplæring i de værktøjer, der bliver relevante for dit daglige arbejde. Vi håber derfor på, at der er plads i din ”erfaringsrygsæk” til masser af praktisk viden om medier og marketing!

Hvem er du?
Vi forestiller os, at du:
• Er i gang med en videregående uddannelse i f.eks. Marketing, Markedsføringsøkonomi, Kommunikation eller Medievidenskab.
• Er talstærk og har stor interesse for medier og markedsføring.
• Har kendskab til Excel og PowerPoint.
• Har stort engagement, er selvstændig og har gåpåmod, når det gælder nye opgaver.
• Er omhyggelig, struktureret og kan overholde deadlines.

Sådan søger du
Har du spørgsmål, er du velkommen til at ringe til Nordic L&D Manager, Johann Busch (København) på 40 52 02 54, eller Strategic Planner, Nina Kvindal (Aarhus) på 21 81 92 49. Send ansøgning og CV til hr.dk.SM@mbww.com og gerne så hurtigt som muligt, da vi holder samtaler løbende.

Vi glæder os til at høre fra dig!

IUM er en del af den internationale bureaugruppe IPG Mediabrands, som har kontorer i 130 lande og beskæftiger 8.500 medarbejdere på verdensplan. Du kan læse mere om os her på IUM.dk og IPGMediabrands.

All rights reserved IUM A/S